Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2011

Över 4 månader sen sist!

Av Monica - 15 oktober 2011 13:14

Oj vad tiden går snabbt...

Minns ju knappt hur man bloggar längre, hihi

Tycker inte det hänt så mycket sen sist jag skrev, 

fast egentligen har det väl det även om man inte tänker på det.

  

Jag fick aldrig mitt hus sålt under sommaren, så jag har tagit tillbaka

försäljningen från mäklaren.

Både jag och gubben har insett att det är nog omöjligt

att sälja två hus och samtidigt hinna hitta ett inom samma tidsram.

Därför ska vi nu koncentrera oss på att sälja ett hus i taget.

Hans hus i grannkommunen blir först på tur, eftersom han har jobb

i min stad och därför lättare kan flytta in hos mig tills vi sålt mitt hus.


Hoppas hoppas det inte tar för lång tid innan han får sälja...

Det tar på krafterna att fortfarande efter fem år tillsammans

inte kunna dela vardagen och träffas när man vill.

  

Min andra son flyttade ju hemifrån i sommar,

så nu är det bara jag och dottern kvar i mitt stora hus.


Jag var även iväg en sväng till Örebro för att hälsa på

äldsta sonen i hans nya hemstad .

Örebro var en mycket trevlig och mysig stad, och det var

härligt att få träffa sonen igen.

Strax efteråt tog han bilen och kom upp och hälsade på ett par dagar.

Få se när vi träffas igen.

Han pluggar sista året där, samtidigt som han jobbar heltid

på en stor fabrik.

Så han har inte så mycket tid över nu.

Yngre sonen har också haft tur med jobb denna höst.

Just nu jobbar han som fiskare och trivs utmärkt!

Dottern letar efter extraknäck där hon kan tjäna nån slant

vid sidan om studierna.

Verkar dessvärre svårt att få nåt jobb när man inte fyllt 18!

Härligt när ungdomarna vill jobba och har arbete!

  

Mitt nya jobb där jag började i våras är fortfarande min arbetsplats.

Jag trivs nåt så otroligt bra, och har fått förlängt vikariat året ut.

Det känns så himla skönt och roligt att veta att man har ett jobb att gå till.

Jobbar 90 % denna månade men ska sen jobba heltid året ut.


I veckan har både jag och gubben varit förkyld och krasslig som så många andra,

fick t om sjukskriva mig för första gången på åratal i två dagar.

Idag känner vi oss nästan helt bra och ska jobba på måndag igen.

  

Jag är hos gubben nu, har dammtorkat och städat lite här medan

han är iväg på verkstan och fixar min bil.

Det är flexiröret till avgassystemet som läcker och måste bytas ut.

Lite att göra med då skruvarna hade rostat fast, samt

att man måste kapa avgassystemet och sedan svetsa ihop den nya delen.

  

På verkstan skulle de ha 3000 kr för att göra det, men jag köpte ett

flexirör på Biltema för 139 kr och gubben gör det gratis!

Känns skönt att man inte behövde ut med så mycket pengar.

    

Solen skiner och det är en underbar höst dag här uppe i norr.

Tror jag gör mig en kaffekopp och går ut i solen en stund, 

bara att passa på, snart är den långa, mörka, tunga vintern här....


Ha en underbar dag !

Kram Monica 

 
 
Maya

Maya

15 oktober 2011 18:32

Åh, äntligen är hon tillbaka! Vad roligt! :)

Det låter klokt att Mannen flyttar till Dej om han får sålt sitt hus först. Vet att det är lite lågkonjuktur med husförsäljningar just nu, vänner till oss har också försökt sälja ett bra tag nu. Det är ju inga fel på husen eller priserna, bara otur i tid skulle jag tro. Bästa tiden är att sälja hus om våren/sommaren. Hoppas det går bättre då.

Tänkte på Dej igår, då jag också var krasslig och hade bilen tänkte jag kika förbi Dej, men jag hann inte med det då jag var hos mamma. Men jag är gräsänka 2-5 veckor till så jag har gott om tid för både besök hos Dej och Du hos mej ;) Miss You!

KRAAAAAAAAM!

http://maypel.wordpress.com

Monica

16 oktober 2011 16:58

Tack snälla du! Ska försöka hålla igång bloggandet, saknat det sista tiden...
Hoppas det löser sig med husen våra, inte lätt att sälja nu!
Vi måste ju försöka träffas snart, skäms nästan att man aldrig tar sig tid att hälsa på någon! Ska bli skärpning där också! :)
Miss you too!
Kraaam

 
Pisan

Pisan

16 oktober 2011 09:42

Vad kul att du är tillbaka!! :-) Kul att läsa vad som är på tapeten i ditt liv. Låter vettigt det där att sälja ett hur i taget. Och kul att du har jobb fram till årsskiftet, kanske blir det förlängt? Önskar dig en fin söndag! Kramar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Monica

16 oktober 2011 16:55

Tack, vad kul att höra! Ska försöka skärpa mig och komma igen med bloggandet :)
Är verkligen glad att jag fått fortsätta på mitt trivsamma jobb, håller tummarna att jag får fortsätta i alla evighet! :))
Ha en fortsatt fin dag du också!
Kram

 
wiper

wiper

18 oktober 2011 09:01

Tråkigt att inte huset blev sålt. Det är inte så lätt just nu. Bra att ni kom till den slutsatsen att ta ett hus i taget. Jag gillar också Örebro och blir lite nostalgisk när du berättar om stan. Kul att du har kunnat åka och hälsa på din son. Vet hur det känns att ha sonen långt borta.

Vad skönt att det går bra för barnen och att dom har arbeten för det är inte det lättaste numera. Toppen att du har ett arbete du trivs med och kan känna tryggheten att få vara kvar. Det blir säkert förlängning. Vad smart du var när du fick ner kostnaden på bilen. Det var stor skillnad. I dag har vi regn och blåst. Förut hade vi toppenväder rätt länge

Ha en fin tisdag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Monica

18 oktober 2011 15:59

Ja, det var lite jobbigt att det inte blev som vi tänkte oss, vi trodde vi äntligen skulle få flytta ihop innan hösten. Nåja, bara att ta nya tag och hoppas allt löser sig!
Örebro var en toppenstad, hoppas jag har möjlighet att åka dit igen. Mysigt var det med alla uterestauranger och musik. Nu funkar bilen bra, tur man har en händigt gubbe så man kan spara in nån krona , hihi...
Här stormar det och regnar också, trist väder...
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards