Monicas vardag!

Alla inlägg under juni 2013

Av Monica - 30 juni 2013 20:12

Nu är köket i lägenheten så gott som klart!
Gardiner och blommor i fönstren och skåpen fyllda! Bara skafferi och kylvaror kvar att sätta in! Det går framåt!

Av Monica - 28 juni 2013 20:16

Idag har jag lastat bilen full tre gånger och burit upp och packat ur i lägenheten!
Min Goa syster har hjälpt mig att skura här då det var väldigt mycket slipdamm efter tapetseringen!
Här tömt nästan alla köksskåp i huset nu, känns skönt att det minskar!
En blomma till balkongen fick följa med också.
Nu ska jag montera fast barbordet i väggen i köket och skruva upp hyllister i alla garderober. Bara hoppas det går att fixa själv, har nog aldrig kört med slagborren tidigare på cementväggar!
Så håll tummarna att inte huset rasar ihop nu! :-)

Av Monica - 26 juni 2013 23:25

Var riktigt mycket folk som kom till min gårdsloppis idag men mycket saker finns kvar ännu. Oj vad grejer man samlat på sig under åren i huset!
Kör även i morgon och hoppas bli av med mer!
Hade hjälp av bästa Lena, dottern och hennes pojkvän som tur var! Tack snälla ni för all hjälp!
Bild på vad som är kvar nu!
Var förbi lägenheten ikväll och nu är tapetseringen klar och nya bänkskivor på plats! Bara att börja köra dit saker till helgen.

Av Monica - 21 juni 2013 16:18

Till önska alla en glad och mysig midsommar! Har blir det snart grillade grillspett och sen som det sig bör svenska jordgubbar med grädde.
Vi har ändå ganska tur med vädret då det är sol men ganska kallt och blåsigt!
I natt blir det att jobba natt att av två för att sen gå på semester! :-)

Av Monica - 19 juni 2013 12:12

Det är som fullt upp hela tiden nu med packning, rensning och försäljning av saker jag måste bli av med. Ändå tycker jag man ingen vart kommer, hur ska jag lyckas tömma huset frågar jag mig!
Mitt i kaoset har min lilla vovve Maja gjort illa benet. Verkar vara en sträckning men då då hon inte stöder på benet än efter en vecka så här jag fått en akuttid i dag hos veterinären. Hoppas det inte är något allvarligt med Lilla gumman!

Av Monica - 18 juni 2013 01:37

Jobbar denna natt och sen midsommarhelgen, sen en semester på tre veckor!
Dock blir det nog att bara här hemmavid då jag är mitt i flytten!
Har fått nycklarna till lägenheten och åkte dit idag för att mäta och kolla vad jag ska ha med mig dit.
Ganska rymlig tvåa där jag nog kommer att trivas! Målarna hade varit dit med tapeter och färg så jag hoppas de hinner klart i morgon redan. Det innebär att jag kan börja köra dit lite grejer redan i veckan.

Med sonen är läget oförändrat, han är fortfarande lika förlamad på höger ansiktshalva och väntar på provsvaren så han får veta vad han drabbats av!
Han känner sig ändå pigg och jobbar för fullt, jobbigt dock när han inte kan blinka med ögat och det torkar ut, så han måste smörja in ögat med salva ofta för att skydda hornhinnan.
Bild på Maja som följer mig på jobbet, snarkar så skönt i soffan! Hon har för övrigt skadat sitt vänstra bakben som hon inte kan stödja på nu.

Av Monica - 13 juni 2013 16:52

  Detta har verkligen varit en dag med blandade känslor och tårar....

Då jag vaknade fick jag ett telefonsamtal av min äldsta sons flickvän

där hon berättade att min son åkt in med ambulans i natt till sjukhuset .

Han hade drabbats av ansiktsförlamning så hans arbetskamrater ringde ambulansen.

Tusen tankar åkte genom mitt huvud då jag direkt tänkte på stroke.


Ringde sjukhuset och fick till slut tala med en sköterska som berättade att

de uteslutit stroke och misstänkte en infektion i nerverna.

De har tagit en massa prover och han ringde för en stund sen och berättade

att det mest troligt var en borrelia infektion orsakat av fästingbett.

Förlamingen släpper i de flesta fall efter några veckor.

Tack och lov att det mest troligt går att bota !

Men det känns hemskt att sitta här över 90 mil bort då man bara skulle vilja vara där och krama honom,

det är hemskt att bo långt ifrån sitt barn...


 


Något trevligare händelse som också hänt idag är att jag nu bestämt mig och fått en lägenhet.

Visserligen bara en tvårummare men jag känner att nu måste jag ha nåt att flytta till.

Lägenheten var riktigt trevlig med en stor inglasad balkong så jag inte känner mig alltför instängd.

Skulle även få välja nya tapeter i vardagsrummet så det blir ljust och fräscht.

Badrummet var nyrenoverat och rätt stort, får nog in en liten tvättmaskin där till och med!

Redan om drygt 2 veckor får jag flytta in då den står tom nu.

Sen får vi se om vi hittar ett gemensamt hus framöver.


Så det känns skönt att få flytta det man ska ha med och sen ha loppis och försöka sälja resten.

Har även bokat hem en container så jag kan slänga mycket som jag inte ska ha kvar vid utrensingen av huset.


Nu ska jag äta och dricka kaffe då det varit en hektiskt dag med många känslor där mat och dryck

inte varit högst prioriterat!

Känns som att jag håller på att landa lite nu....


 



Av Monica - 10 juni 2013 21:34

Förra veckan var ganska hektisk men rolig då dottern hade studentbal

på onsdagskvällen och studenten på fredagen.

Dottern och pojkvännen var så himla fina i långklänning och kavaj.

Är glad att jag lyckades föreviga dom på ganska många bilder ändå trots

den korta tid vi hade på oss.

 

         


Studenten på fredagen började med tråkigheter då dotterns

studentklänning gick sönder.

Men efter att ha snabbt annonserat efter hjälp på facebooks köp & sälj sida

efter en klänning så ordnade det sig!

Otroligt många hjälpsamma människor hade klänningar att låna ut eller sälja.

Så jag åkte iväg och hämtade upp 3 klänningar som alla visade sig passa perfekt på dottern.

Glad och lycklig igen hann hon inta champagnefrukost och fira den stora dagen !


 


     

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards