Monicas vardag!

Alla inlägg den 18 oktober 2011

Av Monica - 18 oktober 2011 18:46

          Blev ingen afrikansk middag idag, då jag hade slut

på långkornigt ris   

Blev spagetti och köttfärssås istället, och det var väl inte dumt heller.

Men som tusan när man är sugen och inställd på nåt speciellt,

man kan liksom inte släppa det...

Gubben var så gó och kom förbi efter jobbet för att äta med mig

och lillan.

Vi hann även med att sitta och surra i soffan med en kaffekopp

innan han var tvungen att bege sig hemåt till byn.


Jag har över 15 semesterdagar att ta ut, på lördag ska jag ta ut den första.

Är ju sugen som vanligt att åka iväg utomlands, de har

resor för 1995 härifrån till Turkiet nu.

Men tror nog jag måste hålla hårt i pengarna ändå....

Fast man kanske får en jätteimpuls, vet vet....   


Tänkte jag skulle lägga ut ett par bilder från min sommar här.

Sommaren har gått så fort och jag har jobbat hela sommaren.

Hann dock med en snabbsväng under mina lediga dagar till

sonen i Örebro, och en del andra roliga utflykter!


Alla bilder är klickbara större!



                       

Av Monica - 18 oktober 2011 16:04

     Just kommit hem från jobbet.

Blev så vansinnigt sugen på att göra afrikanskt till middag idag.

Har gjort afrikanskt ris en gång och minns det som supergott.

Ska leta igenom på Bloggen om jag skrev ner receptet, för det har jag glömt!

Bara hoppas att jag har alla ingredienser hemma.


I morgon är min lediga dag, och jag hade tänkt lägga om till

vinterdäck här ute på gården.

Just nu är det storm och regn så jag hoppas det inte är samma väder

i morgon!


Ska även träffa en personlig tränare i morgon och gå igenom

ett träningsprogram för mig.

Hoppas det känns kul och nåt för mig, så kanske

det blir att börja träna regelbundet några

gånger i veckan!



Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards