Monicas vardag!

Alla inlägg under februari 2014

Av Monica - 26 februari 2014 17:21

Blev att göra en god fiskgratäng till middag idag.ibland blir jag bara så sugen på det!
Syrran kom lägligt förbi till middag och nu ska jag och leverera en portion till sonen också!

Av Monica - 25 februari 2014 01:04

Denna gång är det inte vovven som fått sig en omgång med saxen utan min tur idag!
Blev väl sådär nöjd. Hade ingen aning om hur jag ville klippa mig så det blev att improvisera lite hos frissan eftersom.
Lägger upp bilder på före och efter för att jag tycker det är kul att gå tillbaka och läsa sen!

Före!

Efter!

Efter jag rufsat till det. Nu är jag på jobbet!

Av Monica - 21 februari 2014 18:35

Kom mig upp ur sängen till slut, varit på affären, gjort en tonfiskpaj och just avslutat dammtorkningen!
Rosorna jag fick av goa gubben på alla hjärtans dag står sig lika fina ännu, en vecka senare! Fick även goda praliner som jag äter en av då och då! Denna söta nalle kom han också med, den pryder sin plats vid min säng! :-)

Av Monica - 21 februari 2014 12:26

Tog semester i går natt då jag trodde jag skulle få tillbringa dagen hos veterinären med Maja.

Hon kunde inte stödja på höger framben men måste varit någon sträckning för dagen efter går hon som vanligt igen.

Nåja, skönt med lite extra ledigt!

Jag och Maja har inte kommit oss från sängen ännu , blev kaffe och macka här också.

Idag ska vi bara vara hemma och mysa, vilken vovve vill ut i dette busväder när man kan ligga i en varm och skön säng, tur hon har en riktig festblåsa!  :-) 

Är sugen på tonfiskpaj så blir nog att tillverka en sån lite senare idag.    

Av Monica - 20 februari 2014 23:12

Nu är det surf för hela slanten då jag nu blivit med surfplatta också :-) 

Var ju himla smidigt detta!

Smidigt att kunna ha med sig den i väskan och på resor.

Har läst en massa på nätet om dessa innan jag till slut bestämde mig för en acer iconia  A1 som har  7.9" skärm.

Har beställt ett smart fodral till den från www.mytrendyphone.se som jag hoppas kommer i morgon!

                      

Av Monica - 15 februari 2014 17:28

Mysigt att strosa i grannstaden med gubben en lördag! Hittade ett par blingiga joggingbyxor på Hardwear för halva priset och en riktigt snygg och skön jacka på Intersport, dock inte på rea!
Avslutade shoppingrundan med en god plankstek och en stor stark till mig på vår mysiga favoritrestaurang Corsica. Den var supergod!

Av Monica - 11 februari 2014 10:33

Igår badade, fönade och klippte jag Maja.
I tio års tid har jag klippt henne och blir lika förundrad varje gång hur mycket päls det hunnit bli! Klippte henne sist strax före jul!
Denna gång blev det riktigt kort men på ett par veckor har det vuxit ut den del igen.
Nu ska jag upp och hoppa då det blir god lunch på stan med några tjejer.
Jobb i natt och i morgon men sen helg! :-)

Nybadad, fönad och oklippt!

Nyklippt och något mindre!

Av Monica - 9 februari 2014 18:15

Nu har jag hämtat lampan och satt den på plats. Blev riktigt fint!
Nu blir det en pizza till middag!

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards