Monicas vardag!

Av Monica - 27 augusti 2015 20:14

"Lille" Måns bor nu en vecka hos mig och Maja medan Lisette och Jacke är på en härlig semester på Rhodos.
Maja som aldrig gillat katter accepterar Måns utan som helst problem.
Spännande med tvättmaskinen som snurrar och paket och snören från Glossybox som man kan leka med.
Favoritplatsen har blivit fåtöljen där jag lagt ut ett fårskinn.
Han är ju för charmig!
Tyvärr blir bilderna på sniskan då de inte roteras automatiskt!
Ångrar mitt köp av sony z3 då det är mycket små och irriterande saker som inte funkar som det ska.

Av Monica - 23 augusti 2015 17:39

Idag gjorde jag friterad kyckling, broccoli och lök till middag. Sist jag åt friterad kyckling var väl närmare 23 år sen, innan jag fick min Celiaki diagnos. Köpte Santa Marias frityrmix som är glutenfri och även mjölkfri.
Istället för vanligt vatten som ska blandas i tog jag hälften glutenfri öl och hälften kolsyrat vatten som ska ge ett frasigare resultat.
Tyckte dock smeten blev för tjock så nästa gång gör jag egen som är lika enkelt.
Blev iaf hur gott som helst, lite synd jag inte hade bananer hemma för friterade bananer var minst lika länge sen jag åt.

Av Monica - 15 augusti 2015 20:27

Gladiolus är en av mina favoritsnittblommor så när jag såg dessa vackra på Coop idag kunde jag inte motstå att unna mig själv lite vackra blommor. Mycket blomma för endast 59 kr! De står ju så länge också.

Av Monica - 13 augusti 2015 11:58

Nu är jag och Maja och vildmarkscampar några dagar på mitt favoritställe. Var en kall natt men behövde inte slå på någon värme då det var 15-16 grader i husvagnen och jag sover som bäst när det är svalt.
Men nu skiner solen och det är riktigt skönt ute.
Igår hade jag besök av Sussi och vi promenerade, surrade och spelade kort.
Sen kom gubben och Lisette och Jacke. Trevligt med mycket besök! Snart kommer även Lena förbi en sväng.
Då jag är ledig i fem nätter så tänkte jag vara här några dagar, har ju inte blivit så mycket camping i sommar.
I eftermiddag ska jag o gubben köpa hit thaimat från Miaws thaikök.

Av Monica - 4 augusti 2015 15:22

Jo, så blev det då vi kände att lyxhotell där man måste vara finklädd hela tiden inte riktigt är vår grej.

Detta hotell låg dessutom nog så långt på utkanten.

Då jag inte hunnit betala in någon bokningsavgift så gick det bra att boka av utan avgift som tur var.

Vi föredrar nog enkelheten att kunna vara sig själv och slå sig ner och ta en kopp kaffe eller mat på

enkla mysiga ställen nära en mysig lagom stor stad. Sitta på balkongen och äta frukost på morgonen har också sin tjusning.

Kände också att jag gärna ville prova på något nytt resemål där jag inte varit tidigare så jag hittade en resa till Rethymnon på Kreta och bokade den. Priset var dessutom nedsatt till 3200 kr/person från Luleå.

Den 1 oktober bär det så iväg och denna gång känns det helt rätt! Blir kul att få upptäcka Kreta.

Rethymnon var den stad på Kreta som jag fastnade mest för, lagom stor men ändå mysig med det grekiska i behåll.

Här är lägenhetshotellet vi ska bo på: http://www.apollo.se/resor/europa/grekland/kreta/rethymnon-stad/hotell/melmar?gclid=CJfe0sXCj8cCFSTncgodv5AKpw

Av Monica - 29 juli 2015 20:00

Nu har vi äntligen hittat resan för oss!

Blir att åka i oktober till Side i Turkiet och unna oss en vecka i riktig lyx.

Hotellet är fem-stjärnigt och med all inclusive.

Inte ofta man bott på ett så fint hotell, men en gång bodde jag på ett fyrstjärnigt och det var helt

underbart, vilken god mat, fint hotellrum och bra service det var.

Hoppas få uppleva det igen!

Bara sola, bada, slappa och äta god mat, det blir semester det efter

denna något så regniga och kalla sommar.

Här kan ni läsa mer om hotellet!

Av Monica - 21 juli 2015 16:29

Mina blommor på balkongen trivs verkligen även i år. Krassen har vuxit och blivit så vacker med sina olika färger på blommorna.
Hortensian som jag köpt på Sarahs är däremot i tyg men är vacker och verklig ändå.

Av Monica - 5 juli 2015 00:42

Haft en fantastiskt fin och rolig dag hos äldsta sonen och hans flickvän idag. Blev en ridtur som var roligare än jag minns det! Deras häst Maja är lugn och fin, en gammal dam på 22 år!
Hade köpt med mig nyrökt lax som vi åt och sen åkte vi ut och tittade på omgivningen, det är ju så vackert i höga kusten, det växte vilda lupiner precis överallt efter vägarna.
Blev en god middag på en thairestaurang och sen en sväng till och köpa glass i den vackra hamnen.
Lammen som var så små så man kunde bära dom är nu nästan lika stora som sina mammor och de små baggarna måste nu separeras från mamman innan de blir könsmogna. De fick 4 baggar och en tacka i våras.

Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!