Monicas vardag!

Alla inlägg den 2 september 2013

Av Monica - 2 september 2013 16:34

Mina nya väggdekorationer har kommit och idag satte jag upp även dessa!
Blev superfint med zebrorna på den vita väggen, tycker det är finare än tavlor! :-)
Nu blir det snart att äta surströmming igen, tredje gången på två veckor! Idag har jag bjudit hit Mor och Far och sonen och hans flickvän! Blir så gott! :-)

 

 Denna blev att sätta på väggen i sovrummet! Den var dock ganska liten...

Av Monica - 2 september 2013 12:11

När jag var i Luleå så sprang jag på en butik med bara Desigual väskor, kläder och skor.
Det var nästan som att komma in i en godisbutik! :-)
Tycker de har så snygga grejer med härliga färger och mönster! Har en sån väska som jag verkligen gillar, blir kul att se om jag hittar nåt i Barcelona då de tillverkas i Spanien.

Av Monica - 2 september 2013 12:04

Har sett dessa Tagin grytor på IKEA och varit nyfiken men tyckt de varit för dyra med 499 kr. Men så dök det upp en alldeles sprillans ny på köp&sälj sidan med bud från 80 kr så jag öppnade med det och vann!
Igår provade jag och gjorde en god gryta i den med fläskfilé, jalapenokorv, färska champinjoner, lök, purjolök och potatis. Kryddade med diverse, tillsatt creme fraich och grädde. Blev supergott och krämigt och det sköter sig som själv!
Dessa tagingrytor används mycket i nordAfrika och främst i Marocko.

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards