Monicas vardag!

Alla inlägg den 29 november 2011

Av Monica - 29 november 2011 16:42

Denna lediga dag bara sprang iväg.

Sov ut till halv nio då telefonen ringde.


Upp och duscha och göra sig i ordning innan en kvinna skulle komma och hämta

ett akvarium som jag skänker bort.

Hon blev så glad och tacksam att hon fick det så här i juletid

och kallade mig sin fantastiska medmänniska   

Det var ju kul att kunna glädja någon,

och samtidigt bli av med nån grej som man inte använder.


Gubben kom på sin lunchrast och jag bjöd på grillspett och ris.

Mysigt att få träffa han en liten stund.


Sen bar det iväg till en väninna för att hjälpa henne att montera

ihop ett skåp som hon köpt från IKEA.

Men måste snart dit igen med lite verkstyg så vi kan skruva upp det på väggen.


Träna blev det sen, och hämta dottern på skolan.

Middagen blev ett snabbt ihopkok av vad som fanns hemma.


Stekt bacon, äggröra och stekt vitkål, lök, ris och paprika som jag blandade ihop.

Hällde lite salt, peppar, oystersås och japansk soya över .

Gott och enkelt!


En rätt lugn och trevlig dag , men nu måste jag iväg igen,

skjutsa dottern till Pitholm och sen till min väninna igen.


Ha en fin kväll!

Kram


 




Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards