Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 27 november 2011

Älska kaffekoppar

Av Monica - 27 november 2011 21:00

                Det blev mycket kaffeprat i dag, och här kommer mera, hihi

Har alltid gillat kaffekoppar och muggar.

Tycker det är kul att variera lite.

Det är inga dyrgripar jag köpt, utan mest från IKEA eller såna jag fått i present.

Fick lust att fota några av mina koppar och muggar.

Jag har faktiskt ännu fler sorter, men de får jag ta bild på nån annan gång.

Kameran gick som sagt sönder, så en del bilder är tagna med min dåliga mobilkamera.


              

Känner mig verkligen som en supershoppare idag som det står på sista muggen....  

Den muggen fick jag i present av min vän Maya som tycker jag gör så bra fynd, hihi


Dessa kaffebryggare har jag tidigare använt om jag fått främmande.

Den lilla gillar jag verkligen, den är så himla fin i sin gammeldags stil, och den vaniljgula plåten.

Köpte den i Älvsbyn på Två Ting tror jag det heter.

Gott kaffe blir det även i dessa, men inte LIKA gott som i min nya bryggare! :)


   


Dessa bokstäver i trä fick min gubbe av mig i present i torsdags.

Det blev så fint i hans sovrumsfönster.

Önskar träbokstäver att sätta på en tavellist , kanske en julklapp ??

Finns ju så många olika fina, vackra ord....

Detta ord är ett av mina favoritord !  


Vi fikade även lite gott....

 



 
 
Maya

Maya

27 november 2011 21:36

Åh vad snygga koppar/muggar hon har! :) De svartvita är jättesnygga! Visst ÄR det fint med träbokstäver och ord, jag älskar sånt! Är också samlare av skyltar, siffror och bokstäver, i plåt, trä, metall, betong - You name it!

Kram!

http://maypel.wordpress.com

Monica

27 november 2011 22:09

Är lite betuttad i koppar/muggar, min skåp räcker ju knappt till ;)
Det är superfint med bokstäver och sånt,längtar sååå till att inreda nya hemmet...Om det nu blir någon gång ;)
Kram

 
Margit

Margit

27 november 2011 21:46

Ja flera av dem..har vi också.... Dom är bra..och billiga på IKEA...
Kram!!

http://margiholm.blogg.se

Monica

27 november 2011 22:08

Ja verkligen, och i flera olika fina färger:)
Kram

 
Ingen bild

Helen

28 november 2011 07:12

Oj så fina koppar/muggar.. Tänkte just, hur får du plats med allt haha.. Sånt har jag jätte lite av. Ja, faktiskt EN sorts mugg som främmande får använda och dom är väl en 20 år gammal (oj, kanske dax för nytt) ; )..Kram

Monica

28 november 2011 20:02

Ja, muggarna och kopparna tar ju upp en del plats, har ju ännu fler som jag inte tagit bild på, samt gett bort en del... Tycker det är kul med muggar och koppar, men köper bara billiga och har fått många i present.
Du får fynda på IKEA om du är sugen på nya, där har de billiga och fina!
Kram

 
Pisan

Pisan

28 november 2011 11:32

Att du gillar kaffe kan man ju inte undgå att förstå :-) Vilken lyxig bryggare du fyndat, himla bra pris! Jag tycker att de grön/bruna kaffekopparna var häftiga, jättefina :-)
Här hemma hos oss blir det frystorkat snabbkaffe de gånger vi dricker kaffe, vi dricker mest te. Och mysig tid med shopping och restaurangbesök har du haft också, härligt :-)
Önskar dig en fin vecka! Kramar från mig! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Monica

28 november 2011 20:00

Hehe, jo jag gillar kaffe, om det är gott kaffe :)
Kul du gillar kopparna, fick dom faktiskt i present från Ellos en gång när jag beställde!
Man fick köpa till 6 stycken extra för en billig peng!
Kram

 
wiper

wiper

28 november 2011 14:24

Vilka snygga och häftiga muggar. Den du fick av Maya var läcker. Fick en lakritskänsla av dom svart vita ;) Första gången jag sett en vit presskanna. Vi använder såna också.

Vilken gullig gubbe som gett dig såna fina bokstäver. Just det ordet har jag inte sett förut och jag gillar det också ;)



Ha en fin måndag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Monica

28 november 2011 19:59

Ja, muggen jag fick av Maya är verkligen läcker :)
Presskannan är vaniljgul, men fotot blev så ljust!
Det var jag som gav gubben bokstäverna ;) Men när vi flyttar ihop så får ju jag också rå om dom lite , hehe ;)
Kram

 
zoega59

zoega59

28 november 2011 22:57

jag gillar kaffemuggar och har massor hemma
Konstigt nog använder jag bara en
man är knäpp

http://zoega59.blogspot.com

Monica

28 november 2011 23:10

Kul att du oxå gillar kaffemuggar, det är lite småkul med dessa muggar :)
Ofta har man sin favoritmugg :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards