Monicas vardag!

Alla inlägg den 20 november 2011

Av Monica - 20 november 2011 16:35

 Igår kväll var vi så sugen på glögg,

så vi svängde in på ICA och där blev vi överraskade

vilka många olika glöggsorter det fanns att välja på.


Jag fastnade för Dufvenkrooks glögg med hjortronsmak.

Den var suveränt god tyckte vi som drack av den.

29.90 kostade en flaska på ICA i stan.

 

Gubben köpte en flaska av Blossas apelsinglögg. (Pris 41.90 )

Den var också god, men vi tyckte nog denna med hjortron var snäppet bättre.


Nästa gång tror jag att jag ska köpa en flaska Dufvenkrooks glögg med

choklad/chili smak att prova.

Det lät som en spännande smak också.

Av Monica - 20 november 2011 15:02

           Nu äntligen är den förargeliga vita stearinfläcken från min soffa borta!

Den har suttit där sen soffan var ny, i flera år alltså.


Hade en väggljusstake bakom soffan,

med Liljeholmens ljus tänt,

märkte inte att det droppat ner på soffan....


Jag har varit rädd för att bränna sönder soffan, men nu

fick jag veta av mina arbetskamrater hur jag ska gå till väga.


Sagt och gjort så gjorde jag som de sa, och 15 minuter senare

var soffan som ny !


Fläcken var väl ca 10 ggr 10 cm och nu syns inte ett spår,

tycker bara det är så fantastiskt....


Tog en före bild också, men den fastnade tydligen inte i kameran.


Jag tog dubbelvikt Lambi papper och strök med strykjärnet på

pappret på lägsta värmen.

Om och om igen med nytt papper tills det inget fett fanns kvar

att suga upp.


Har ju tänkt sälja min soffa när jag flyttar,

och nu känns det roligare att sälja en soffa som är fräsch och fläckfri.


    



I går kväll åkte jag, gubben och barnen och åt middag

på Thai restaurangen här i staden.

Maten var underbart god och väldigt mätta blev vi.


På vägen hem ville gubben spola av min superskitiga bil.

Skönt att ha en ren bil igen.


  


Det sägs att snön ska komma hit idag klockan 17,

så jag väntar med spänning att se om det stämmer.


Har ju min nyinköpta begagnade snöslunga att ta till

om det kommer större mängder, hehe


Nu ska jag steka parisare och

och en gratäng i påse till detta.


Ha en fortsatt fin söndag!


 


Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards