Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2011

skumtomtar

Av Monica - 20 oktober 2011 21:16

        Jag och dottern har en mysig torsdagskväll tillsammans.

Vi har varit och övningskört ikväll, pantade flaskor och burkar,

köpte hem cola och skumtomtar!

Vi provade en påse av den nya smaken polkagris.

Jodå, de gick ner, men inget slår skumtomteorginalet!   

Åkte en sväng in till stan då vi blev så himla sugen

på en maxburgare!


Nu tittar vi på Robinson på tv, har på fuskbrasan, så det är varmt

och skönt här inne.

Ute blåser det och regnar i massor.


Hade tur att det var sol medans jag la på vinterdäcken,

skönt att det är gjort.

Det har varit minusgrader flera nätter denna månad.


Jobbar i helgen, men i morgon börjar jag inte förrän kl.15

Lördag har jag tagit en semesterdag, och söndag

jobbar jag en delad tur.


 

 
 
wiper

wiper

21 oktober 2011 08:09

Vad kul du och din dotter haft det. Skönt att du inte har såna jobbiga pass i helgen. Vilken fin blomma på bilden

Ha nu en skön helg
Varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Monica

21 oktober 2011 12:28

Känns skönt att ha tagit semester på lördag!
Hoppas solen skiner som idag!
Blommorna trivdes verkligen denna fina sommar, men vattna flera ggr per dag fick man göra! :)
Ha en fin helg ni också!
Kram

 
Maya

Maya

21 oktober 2011 08:13

Skumma tomtar...ja nu blev man ju sugen...tack för den Du ;)

Nepp, det blir inga skummisar nu! Beach 2012 i början på feb! *Mantra*

Ha en fin helg trots jobb! Hälsa Bonk och L! :D
Kram!

http://maypel.wordpress.com

Monica

21 oktober 2011 12:25

Ja, det är gott med skumma tomtar ;)
Jag skulle nog inte kunna låta bli dessa tomtar!
Härligt att ni ska åka iväg :)
Ha en fin helg ni också, och hälsa P ! :)
Kram

 
Pisan

Pisan

21 oktober 2011 08:15

Ja, skumtomtar är smaskens. Visste inte att det redan finns i affären. Igår var det uppackning av pepparkakor som staplades när jag var på ICA, köpte hem några. Ser fram emot julen, det gör jag alltid, älskar julmyset :-) Ha en fin fredag vännen! Kramar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Monica

21 oktober 2011 12:23

Skumtomtar är nåt speciellt, precis som julmust :) Var verkligen gott trots att inte den riktiga stämningen har kommit än. Julen är mysig tycker jag också med alla lampor och mys...
Ha en fin dag du också!'
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards