Monicas vardag!

Alla inlägg den 7 februari 2011

Av Monica - 7 februari 2011 20:44

Klippte Maja häromdagen och det blev en hel del päls minsann.

Klippte henne nog så kort men det växer ju snabbt ut igen.

Nu vill hon inte vara ute nästan nåt så man får ta på henne lite kläder.


Tänkte vad onödigt det är att kasta bort den mjuka fina nytvättade pälsen, tänkt om det finns de som kardar ullen och gör garn av hundpäls.

Tänkt vad kul det hade varit med en stickad tröja eller ett par sköna sockar av hennes härliga päls. Har sparat ett par kassar med päls, för jag vet att jag sett en gång för flera år sedan att någon ville köpa hundpäls av pudlar.

   


Idag har jag torkat skåp, dörrar och lister, plockat undan som står framme i onödan och försökt röja lite uppe i hallen som har blivit lite av förrådsyta.

Mäklaren kommer ju som jag tidigare nämt på onsdag, kanske han då även vill fotografera lite till annonsen.


Blev sugen på en paj till middag idag, så jag tog vad som fanns hemma.

Det blev en fyllning av crabsticks, paprika,

oliver fyllda med jalapenos, fetaost och en

äggstanning över det.


  


Här kommer även en bild av pizzapannkakan jag gjorde häromdagen.

Det är en av familjens favoriter.

Jag gräddar bara en vanlig pannkaka klar och sätter

sen den fyllning jag vill ha på och gräddar

ytterligare 10 min.

Minst lika gott som vanlig pizza och mycket snabbare att göra.

Gjorde den glutenfri så att även jag kunde njuta:)


  

  

Ikväll ringde de från äldreboendet där jag vikarierar och frågade om jag kunde jobba tisdag, torsdag och fredag.

Blev så klart jätteglad!


Nu ska jag snart se på Spårlöst som visas på tv.


Sov Gott mina vänner!

  

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards