Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 17 november 2010

Brrr...vad kallt

Av Monica - 17 november 2010 18:14

                                           

Termometern visar i skrivande stund på -20.3 grader...

Känner mig lyckligt lottad som har ett varmt hus och dessutom ett varmgarage:)


Åkte till gubben i går efter jobbet, och det blev att åka tidigt i morse då jag började 07.

Han steg upp och gjorde frukost till mig, gullefjunet   


Efter jobbet så var det utvecklingssamtal på dotterns skola, och det var då bara positivt skönt nog...

Hade beställt tid på SPA för att göra en ansiktsbehandling efteråt.

Kändes skönt med lite massage och uppfräschning i vinterkylan.


Nu håller jag på att koka mig en kaffetår som ska avnjutas i lugn och ro.

  

I morgon jobbar jag en mindre rolig tur, delad vilket innebär att jag jobbar först mellan 07-12 och sen kommer tillbaka och jobbar mellan klockan 16-21.

Jobbar sen fredag 07-14 på en annan avdelning vilket blir spännande och roligt att prova på.


Sen ledig i helgen då jag får träffa min älskling igen...

Vi har inte planerat nåt särskilt än, så vi får väl se vad det blir...


Ha en fortsatt fin onsdagskväll mina vänner...

Kram*

  

 
 
Maya

Maya

17 november 2010 18:34

Kikar in och skickar varma kramar till Dej! Hoppas allt är bra (men det ser jag ju) ;)

http://maypel.wordpress.com

Monica

17 november 2010 18:59

Tack snälla, de behövs verkligen i denna kyla:))
Kram

 
wiper

wiper

17 november 2010 19:23

Ja! man har ju tak över huvudet än så länge i alla fall och det är det inte alla som har. Man får leva i nuet och njuta av det man kan för man vet inte vad man har framför sig. Härligt att bli serverad frukost, det är du värd. Härligt att det var ett positivt utvecklingssamtal. Vet inte om såna fanns när min son var barn. Då hette det nog nåt annat. Jag har aldrig varit på ansiktsbehandling men det skulle vara skönt. Såna pass har jag också haft när jag jobbade inom vården på ett ställe och det var ingen höjdare att måste gå tillbaka till jobbet igen. Skönt att du är ledig i helgen och får vara med älsklingen.

Ha en fin onsdagskväll
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Monica

17 november 2010 21:05

Det hette kvartssamtal när jag gick i skolan, då hade man bara en kvart på sig, nu har man en halvtimme per termin iaf:)
Kram*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards