Monicas vardag!

Alla inlägg den 16 augusti 2010

Av Monica - 16 augusti 2010 11:10

Varit på komvux på morgonen för att skriva in mig och få information om mina två sista kurser som startade idag.

Är nu bara psykologi och datorkunskap kvar. Har tänkt försöka läsa in dessa snabbt.


Efter det hade jag och min handläggare möte med studievägledaren som skulle betygsätta mina tre kurser som jag skulle få validera i då jag läst dessa medans jag jobbat i sommar. Har lämnat in 5 uppgifter i dessa kurser.

Blev så glad för jag fick betygen VG i alla tre kurser. Jippi:))


Ser tyvärr inte så ljust ut på arbetsmarknaden för undersköterskor, då vi har 25 stycken i övertalighetspoolen som ska få de långa vikariaten och de lediga tjänsterna i första hand. Men jag ska ringa runt och hoppas på det bästa i alla fall.

        

Önskar alla en toppendag, ska sätta mig i solskenet en stund med en kopp kaffe!

Av Monica - 16 augusti 2010 09:00

  

  



Hipp Hipp Hurra för min älskade son Dennis som fyller 19 år idag!

Han har beställt marängtårta dagen till ära.

Den är väldigt snabb och enkel att göra, dessutom glutenfri.

Man köper ett paket marängtårtbottnar, vispar grädde , hackar en dubbeldajm som man blandar i grädden. Sätter dajmgrädden mellan de två bottnarna och ovanpå, och vips så är det klart! Bör ätas ganska snabbt då marängen kan "smälta", detta kan undvikas om man först penslar bottnarna med smält blockchoklad.

Kram Mamma                          


                                                  

         




Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards