Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 30 juni 2010

redan onsdag!

Av Monica - 30 juni 2010 19:06

Oj, vad veckorna går fort...fortare än vanligt känns det som. Tänka sig redan juli månad och vi går mot mörkare tider;)


Jobbat idag, vi åt surströmming där till lunch tillsammans med de boende. Åh, vad det var gott, man höjdes nästan till skyarna :))

Dessutom serverades svenska jordgubbar med grädde och glass till dessert:)

Underlättade en hel del med surströmmingsfileér för oss i personalen, är jobbigt att bena dessa till 15 surströmmingsgillande boende:)


                      

  


När jag kom hem blev jag lite slö. Hade tänkt plugga hårt i kväll , men tiden gick till att ordna med papper och lite av varje som ska skickas in till facket.

Är hungrig men vet inte vad jag ska hitta på...Orkar inte, så det enda jag ätit till middag än är lite cashew-nötter :))  Barnen är borta så det blev bara jag hemma till middag, och då orkade jag inte börja med nåt....


Blev mulet ute, myggen är som galna, är kanske åska och regn i luften.

Vilken himla tur att jag klippte gräset efter jobbet igår, snaggade det riktigt kort denna gång...

                           

 
 
wiper

wiper

30 juni 2010 20:04

Nu blev jag nostalgisk ;) när jag jobbade inom terapi och annan vård så åt vi surströmming med dom boende också. Jag är ju uppvuxen på den delikatessen :) kul att du också gillar surströmming. Förstår att dom boende var glada och vad fint gjort av er. Jordgubbar och glass passar ju ypperligt efter surströmming men blir som lite avsvalkad. Cashewnötter är jättenyttiga så då har du ändå fått lite näring i dig. Vi har ätit ute i dag för jag är så slö och trött och även gubben ;)

Tack för alla dina fina kommentarer i min blogg. Jag har inte glömt att jag lovat dig enklädnypeklänning. Skall kolla om jag har din adress. Jag sätter igång i morgon och klipper till några så jag skulle tro att jag kan skicka den på måndag.

Ha en fin kväll
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

30 juni 2010 20:17

Wiper:
Finns det att köpa delikatessen surströmming även i småland? ;)
Känn inte någon press på klädnypeklänningen, gör den bara om du orkar. Ser förstås fram emot den:))
Tänk om jag hade något till dig också, någon rolig tändare kanske! Jag ska tänka på dig om jag ser någon kul tändare här framöver...
Du har nog inte min adress, men jag skriver den i ett inlägg på din sida!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Maya

Maya

1 juli 2010 17:26

Men äta bör man, även om man är ensam å det är tråkigt!

Klädnypeklänning? Ny blev jag nyfiken :D

Har haft strul med internet igår så nu må Du tro jag är glad som kommit ut på nätet idag :)

*Kram*

http://maypel.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards