Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 30 maj 2010

Trevlig morsdag!

Av Monica - 30 maj 2010 21:18

Jag hade grillat kycklingklubbor, strips och ugnsstekta tomater som jag och barnen åt till middag, sen firade barnen mig med en supergod kladdkaka som min dotter bakade inatt.

Till detta serverades björnbär och grädde. Hon är så duktig på att baka lillgumman min...



Inte nog med detta.... De hade även gått ihop och köpt ett jättefint silver-armband till mig. Har önskat mig ett tunt sådant som jag kan ha på mig jämt!

Blev otroligt glad, de är så gulliga och omtänksamma mina gullefjun..  

Är en stolt mor....

 



Efter firandet tog jag och dottern en cykeltur i kvälls-solen med lilla vovven Maja. Underbart väder och så vackert när allt grönskar...

Tog några foton efter landsvägen, och de med min skugga blev så läckra tycker jag...lilla jag på stora cykeln, hihi...




         


Kom fram på cykelvägen bakom mitt hus. Fotade baksidan av de fyra husen som sitter ihop... Det andra huset från vänster är vårt hus!

Som ni ser så har vi helt fri baksida med skog nedanför, vilket är tur, för annars skulle jag nog aldrig ha trivts då huset sitter tätt.

Vi har mycket trevliga grannar som tur är...


     


  

 
 
Maya

Maya

30 maj 2010 21:58

Vad fint armband Du fick att barnen!
Fina bilder också, kul med skuggorna!

*Kram*

http://maypel.wordpress.com

 
Berith

Berith

31 maj 2010 08:12

Godmorgon vännen =))
Vilken fin kladdkaka dottern din balat =))
Vad rart av dem att köpa det fina armbandet till dig =))
Även här blev det fint väder och det är verkligen vackert ute nu =))
härliga skuggblider !! =))
Önskar dig en bra dag , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Helen

31 maj 2010 10:53

Fräna bilder ; ). Jättefint armband. Det är SÅ kul när man får nåt på mors-dag. Behövs inget stort, eller märkvärdigt, men man känner sej så uppskattad då tycker jag. Duktig å baka Lisse, den var me jättefin. Kram

 
wiper

wiper

31 maj 2010 21:17

Vad god kakan ser ut. Gulligt att dottern bakat sån fin kaka. Ursnyggt armband, vad fina barn du har men dom har ju en toppenmamma också. Kul med skuggbilderna.

kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards