Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 23 maj 2010

Helgen till ända...

Av Monica - 23 maj 2010 23:33

Tjipp tjopp, som min gubbe säger...

Tjipp tjopp vad helgen gick fort...

Haft en så mysig helg tillsammans med gubben. Vi har varit hos mig i helgen och tagit till vara varenda minut...

Fredagskvällen var vi ute och körde runt Bondön. Där har de flera vindkraftverk som vi tittade på, jisses så stora dom är på nära håll!

Vi hade även turen att få se tre älgar på nära håll. Försökte filma dom med mobilkameran, men dom hann iväg mellan träden.

Lördagen åkte vi till en klädaffär och Kent hittade jättesnygga jeans där, själv köpte jag ett par långa shorts och ett linne till min 18-åriga grabb. Sen blev det att handla lite på Willy´s och sen hem till hockey´n.

Kents äldsta grabb och hans tjej kom förbi oss på kvällen. Kent ville bjuda mig på middag, vi var sugna på hamburgare så det blev ett litet lyxmål på Sune´s.

Då de åkt tog vi bilen och körde till en by utanför stan för att kika lite på ett hus jag sett på internet. Det var inte alls så fint som på bilderna.  Körde omkring lite och hamnade hos en gammal klasskompis till Kent som vi hälsade på. Trevligt att surra och träffa honom också. Har faktiskt varit dit en gång förut i min ungdom då jag och mitt X var chaufför åt en kompis som också känner Kents klasskompis.  Världen är liten....

Hade hyrt en film som heter Fool´s Gold som vi såg när vi kom hem. Visade sig att vi sett den förut, men den är bra så det gjorde inget...

Idag sken solen på förmiddagen och vi tog varsin cykel och trampade iväg.

Först cyklade vi till Lena, men hon var inte hemma, då fortsatte vi till Gunsan och Peter och blev bjudna på kaffe där ute i solen.

Cyklade sen vidare till Tingsholmen och satt vid stranden en stund.

Ett underbart ställe där man gärna kunde bosätta sig....

Gjorde en köttgryta med ris till middag, och efter den åkte gubben hem till sig.

Dottern kom hem från sin pappa och äldsta sonen kom och hälsade på.

Resten av kvällen har spenderats med att hjälpa dottern med skolarbete och formatera om hennes dator, samt att ladda ner nya program...Puh, dessa datorer....

Nu är veckan slut, och det är dags att tänka på refrängen.

I morgon är det en ny vecka med nya möjligheter!

Natti natti...

wiper

24 maj 2010 06:21

Vad härligt du och mannen haft det. Förstår att det är mäktigt att se vindkraftverk på nära håll. Nu blev jag sugen att göra det också ;).

Underbart att cykla omkring i naturen och upptäcka saker. Jag själv älskar att cykla.

Jag beundrar dig som kan fixa så mycket på datan. Själv måste jag ropa på mannen när det är nåt som är fel eller om den skall formateras om. Får lust att lära mig detta nästa gång för varför skall inte vi kvinnor klara detta när männen gör det.

Hoppas du får en riktigt bra måndag
varm kram

Maya

24 maj 2010 07:47

Härligt att Ni haft en mysig helg tillsammans! Det är Ni värda ;)

Synd att det är mulväder och kommer bli regn nu, men samtidigt ganska skönt att det hjälper grönskan att spira till Studenten :) (man får se det positivt). Hoppas Du fick mina mail, en inbjudan och en tävling ;)

*KRAM*

Berith

24 maj 2010 08:18

Godmorgon vännen =))
Ja "tjipp tjopp" vad denna helg gick fort ;))
Vilken mysig helg ni ser ut att ha haft =))

Önskar dig en bra dag och en bra start på denna veckan , varma kramar =)

Monica

24 maj 2010 10:48

Wiper:
Har ni vindkraftverk nära så titta gärna på nära håll, man kan inte tro de är så stora...
Jo, det är härligt att cykla omkring i naturen,nu när jag ingen MC har så får jag ta den vanliga, men trevlig det också:)
Jag har ju alltid varit tjurig och envis, och vill klara ALLT utan hjälp, både på gott och ont. Har svårt att be om hjälp, och ger mig oftast inte förrän jag klarat det själv. Det jag inte kan, tar jag reda på, googlar mycket...

Maya:
Ja, nu blev det ruggigt och kallt. Men vi har ju fått en försmak av riktig sommar iaf:) Det kommer ju mera....Jag har fått dina mail, har svarat på inbjudan!
Kram*

Berith:
De går verkligen fort helgerna, gäller att ta tillvara av dom och njuta av varenda minut:)
Tack för det, önskar dig också en fin start på veckan!