Monicas vardag!

Alla inlägg den 23 maj 2010

Av Monica - 23 maj 2010 23:33

Tjipp tjopp, som min gubbe säger...

Tjipp tjopp vad helgen gick fort...

 

Haft en så mysig helg tillsammans med gubben. Vi har varit hos mig i helgen och tagit till vara varenda minut...

 

Fredagskvällen var vi ute och körde runt Bondön. Där har de flera vindkraftverk som vi tittade på, jisses så stora dom är på nära håll!

Vi hade även turen att få se tre älgar på nära håll. Försökte filma dom med mobilkameran, men dom hann iväg mellan träden. 

 

 

Lördagen åkte vi till en klädaffär och Kent hittade jättesnygga jeans där, själv köpte jag ett par långa shorts och ett linne till min 18-åriga grabb. Sen blev det att handla lite på Willy´s och sen hem till hockey´n.

 

Kents äldsta grabb och hans tjej kom förbi oss på kvällen. Kent ville bjuda mig på middag, vi var sugna på hamburgare så det blev ett litet lyxmål på Sune´s.

Då de åkt tog vi bilen och körde till en by utanför stan för att kika lite på ett hus jag sett på internet. Det var inte alls så fint som på bilderna.  Körde omkring lite och hamnade hos en gammal klasskompis till Kent som vi hälsade på. Trevligt att surra och träffa honom också. Har faktiskt varit dit en gång förut i min ungdom då jag och mitt X var chaufför åt en kompis som också känner Kents klasskompis.  Världen är liten....

Hade hyrt en film som heter Fool´s Gold som vi såg när vi kom hem. Visade sig att vi sett den förut, men den är bra så det gjorde inget...

 

Idag sken solen på förmiddagen och vi tog varsin cykel och trampade iväg.

Först cyklade vi till Lena, men hon var inte hemma, då fortsatte vi till Gunsan och Peter och blev bjudna på kaffe där ute i solen.   

 

Cyklade sen vidare till Tingsholmen och satt vid stranden en stund.

Ett underbart ställe där man gärna kunde bosätta sig....

 

Gjorde en köttgryta med ris till middag, och efter den åkte gubben hem till sig.

Dottern kom hem från sin pappa och äldsta sonen kom och hälsade på.

Resten av kvällen har spenderats med att hjälpa dottern med skolarbete och formatera om hennes dator, samt att ladda ner nya program...Puh, dessa datorer....  

 

Nu är veckan slut, och det är dags att tänka på refrängen.  

I morgon är det en ny vecka med nya möjligheter!   

Natti natti...

                        

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards