Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 16 maj 2010

Söndag

Av Monica - 16 maj 2010 16:00

Filmen Avatar som vi såg i går kväll var så otroligt bra, en av de bättre jag sett på väldigt länge faktiskt! Ljudet var helt fantastiskt och musiken likaså. Är väl samma regissör som till Titanic, och musiken här är lika mäktig som i Titanic.


Det hade nog inte varit samma känsla om jag inte haft sourrandljud till tv:n kan jag tänka mig.

Filmen var inte alls någon jobbig scince fiction utan var bra, gripande och spännande varenda minut av de 2 timmarna och 24 minuterna. Visst var den lite overklig men hade ändå ett bra budskap.


Gubben piggnade till mot kvällskvisten efter ett antal alvedon, så han och sonen kom till mig.

Drog en sväng till stan för att kolla på cruisingen, var otroligt mycket bilar och folk. Tror jag det när det var en härligt kväll med över 20 graders värme.

De flesta unga tjejerna på stan hade bara sommarklänningar på sig.


Tyvärr var det inte så många snygga jänkare att titta på...


Vi trodde att ungarna skulle tycka det var kul där, men de ville bara hem, för de tyckte det var skämmigt att vara med föräldrarna på stan en lördagskväll, hehe.

Jag och Kent tyckte det var jättekul och mysigt, fick oss ju en sittplats på en parkbänk centralt dessutom, hihi... Tog sen en runda med bilen, och den inte alltför stora raggarsvängen tog väl över en halvtimme....


   


Idag söndag har vi varit på en cykeltur, handlat lite, hälsat på Kents bror och fru här i stan, samt köpt oss årets första mjukglass som vi avnjöt på en parkbänk.

Nu har gubben och hans son vänt hemåt, och jag har satt en kycklign på grillning i ugnen.... Räfsat klart gården har jag också hunnit....


I morgon ska jag skicka iväg första provet i den nya kursen jag började i veckan, Palliativ vård... Intressant ämne som handlar om när vi dör, hur vi ska handskas med det, göra det bästa av den sista tiden i livet, och ge lindrande vård om man är obotligt sjuk.... Lite sorgset är det, men dock viktigt som man måste kunna prata om också....


Ha en fortsatt fin söndag....

                     

 
 
Lizzie

Lizzie

16 maj 2010 16:24

heej !! jätte fin blogg !!! kolla in min med !

http://www.lizziethebest.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

16 maj 2010 19:04

Jag har också svårt för såna filmer men denna var annorlunda. Jag måste skaffa sourrandljud också för jag är så känslig när det gäller dåligt ljud. Har bättre ljud på min nya platt tv i sovrummet där jag har flera högtalare men i vardagsrummet så står man ju bara inte ut =))

Härligt att mannen piggnade till så ni fick träffas. Häftigt att kolla på cruising. Att ni har så varmt. Du som är sån ungdomlig förälder men man vet ju hur det är med ungar i den åldern ;) Det blir ett tungt ämne du tar dig an men det tillhör ju livet också.

Kul att få se lite bilder från gatulivet på kvällen

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Maya

Maya

16 maj 2010 20:26

Kul med bilder från Cruisingen =)

*Kram*

http://maypel.wordpress.com

 
Berith

Berith

17 maj 2010 07:53

Godmorgon vännen =))
Även jag gillar Avatar , den bästa film jag sett på år och dar och jag höll mig vaken hela filmen , bättre betyg kan en film inte få ;D
Mysigt att titta på crusingen i det härliga kvällsvädret =))
Men var har alla "jenkare" tagit vägen ?? =)

Önskar dig en bra dag och en bra start på denna veckan =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards