Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 9 maj 2010

Nu så...

Av Monica - 9 maj 2010 20:40

Min dotter har visat mig nu hur bildredigeringsprogrammet Picasa3 fungerar.

Det är ju ett superbra program som har många bra och enkla funktioner.

(Sen jag fått viss hjälp först :)

Helt gratis är det dessutom att ladda ner.


Så nu har jag lyckats redigera mina gamla bilder som jag scannat in på datorn.

Kommer fler eftersom...


På denna bild är det jag och min lilla-syster Susanne. Hon var så söt i sitt ljusa, lockiga hår.  Men hon var väldigt livlig och jag var mer stillsam.

Min mor har alltid sagt att ju lockigare hår ju vildare unge...hihi

Som ni ser har jag spikrakt hår, men har blivit en del självfall på äldre dar.

Hon var rätt livlig med sitt lockiga hår när hon var liten, det var meningen att vi skulle ta enskilda foton också, men jag var tvungen att vara med för att hålla fast henne på nästan alla bilder, hihi...

  

 
 
Maya

Maya

10 maj 2010 08:29

Hihi vad härligt att se Er så små =) Sussi är sej lik faktiskt! Ja Du med :)

http://maypel.wordpress.com

 
wiper

wiper

10 maj 2010 09:17

Vilket fint foto på dig och syrran. Jag har lockigt hår i mig själv men plattångar. Ändå var jag jättelugn så det stämmer inte jämt =) Du verkar vara lite äldre än din syster

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

10 maj 2010 19:24

Maya:
Det är nostalgiskt att titta tillbaka, många år har gått ....

Wiper:
Nädå, det stämmer säkert inte alls, var nog bara min mor som fått för sig det;)
Jag är 2½ år äldre än min syster, och 7 år äldre än min bror!

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards