Monicas vardag!

Alla inlägg den 20 april 2010

Av Monica - 20 april 2010 18:50

Just gjort ett ryck och rensat bort lite här hemma.

Hade fulla lekstugan med kartonger med grejer och kläder som blev över när vi stod på Loppis förrförra sommaren. Även uppe i hallen hade jag lite grejer och jackor....

Det är Lions årliga Loppis till helgen så de är ute i byarna och samlar upp grejer.

Skönt känns det att ha blivit av med lite, att någon annan kan ha glädje av sakerna och att pengarna går till välgörande ändamål...


Tänkte mig för innan jag gick in med stora steg i lekstugan denna gång, för i söndags när jag skulle ta ut cykeln därifrån så gick jag in med full fart och slog i skallen i dörrkarmen   

Fick mig en rejäl bula i skallen och det var inte första gången....Jag är så van att jag som är liten går in raklång genom alla dörrar....Men icke denna och det lär jag mig visst aldrig...  

     

Nu ska jag göra ett sista ryck med den sista frågan...

Av Monica - 20 april 2010 17:12

Pluggat hela dagen, men funderar på att ta full dag nu...

Har bara gjort 9 frågor och har den sista frågan på provet kvar, men tror jag tar den i morron, eller sen ikväll...

Jag ska försöka satsa på betyget MVG så därför får jag skriva och ta reda på så himla mycket extra, så det tar sin tid....

Har skrivit 18 sidor A4 igår och idag, men intressant är det...

Nu är det om kroppens inre organ och nervsystem, blodomlopp, lungfunktion, hjärta, celler, skellett mm


I en av frågorna skulle beskriva en köttbulles hela väg genom kroppen...

Tog sin tid, för jag har beskrivit det detaljerat med enzymer, syror, tarmludd och hela tjosan den ca 7 meter långa vandringen, hihi.... Hoppas läraren orkar läsa allt...  


Mina föräldrar kom förbi en snabbis och tog även med sig vovven, deras vecka nu....hihi...Hon är nog där en vecka och blir ompysslad. Då slipper jag ha dåligt samvete när jag är så tråkig och bara sitter inne och pluggar också...

Av Monica - 20 april 2010 10:23

Solen skiner för fullt denna vackra vårdag...


Jag och Gubben gjorde slut i helgen och jag har varit jätteledsen och inte orkat skriva nåt...Vill inte gå in närmare på nåt här, men tråkigt och jobbigt känns det när vi fortfarande har djupa känslor för varandra...


                       


Pluggar och står i, Medicinboken är väldigt tjock, och det är många sidor att läsa och anteckna från. ca 180 sidor ska jag läsa till detta andra prov. Det är om hela kroppens inre organ och nervsystem bland annat. Intressant är det iaf...


Vaknade med huvudvärk i morse, får hoppas det släpper snart. Mina barn är inte heller kuranta, de har huvudvärk, halsont och dottern även lite feber.


Önskar er en härlig vårdag!

Kram                                            

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards