Monicas vardag!

Alla inlägg under mars 2010

Av Monica - 17 mars 2010 21:31

Vilken trevlig dag jag haft idag tillsammans med goda vänner!

Kändes som ett skönt avbrott i min vardag!


Gluttar på Byggfusk på tv och man lider verkligen med människorna som fått sin dröm och ekonomi helt sönderkrasad.....

Hur byggföretagen kan ha en sån dålig moral att de fortsätter att lura människor gång på gång, hur är de funtade egentligen, helt utan skam och empati! ( Jo, nu har man läst om moral och etik)


Nu ska jag snart lägga mig, har en film som heter Bröllopsfotografen hemma som jag är lite sugen på att se innan jag somnar...


Funderar om jag kanske ser den på datorn i sängen snart.... Om jag orkar....


Sov gott mina vänner!

                                      

Av Monica - 17 mars 2010 08:28

Skickade ju in ett prov i går kväll och har just fått tillbaka det rättat!


Det känns helt otroligt och kan knappt fatta det själv, men jag har fått mitt livs första MVG!!!!!!!!!!!!!!!

Jag har upptäckt sidor hos mig sista åren som jag inte vetat om tidigare, några saker är att jag är såååå envis och kämpar med blod, svett och tårar för saker jag vill....

Ganska kul när man upptäcker sidor hos sig själv som man inte trodde fanns.


Tidigare avskydde jag skolan, hoppade av gymnasiet efter första terminen och började jobba för att kunna flytta hemifrån.

Nu tycker jag det är väldigt roligt att plugga igen.

Man förändras och mognar under åren....


Nåja, ville bara berätta och dela med mig av min glädje!

      

Av Monica - 17 mars 2010 08:21

Godmorgon alla bloggare och läsare!


Gubben ringde i morse halv sju som alla dagar, brukar somna om men idag kände jag mig pigg ovanligt nog. Kanske för att jag la mig 22, men pratade med gubben en halvtimme förstås.

Kanske var pigg för att solen skiner in i hela huset!

-24.5 var det halv sju i morse, nu har det stigit till -17.

 Väldigt kalla nätter är det.


Idag är det fullt upp, med roliga saker.

Först ska jag vara kontaktperson och vi ska ta en kaffe på stan och surra lite.

Sen blir det lunchbuffé med Maya och Marianne,

Hämta vovven och hälsa på mina föräldrar sen, och slutligen det som står på programmet idag, ska jag och Gunsan hälsa på Bettan som köpt ett litet hus i stan som hon ska renovera upp. 

Blir en trevlig dag med många vänner!


Hoppas ni också får en härlig dag i solen!

                            

Av Monica - 16 mars 2010 20:16

och slut i kroppen...


Suttit och pluggat 10 timmar effektiv tid idag, har gjort 1/3 av kursen idag och skickat in första provet.

Sitter hellre en hel dag och är helt ledig en dag istället för att läsa en snutt varje dag...


Måste sitta i soffan och har datorn på soffbordet så det är en himla obekväm ställning för nacke och rygg. Det känns....


Men i morgon är jag ledig, nästan iaf, ska göra mitt uppdrag som kontaktperson och sen träffa Maya och Marianne över en lunch.


Fick elräkningen idag...Ingen rolig upplevelse... 5000 kr för en månad, suck....


Min dator skulle ju bli upphämtad före 4 idag, men än har de inte dykt upp, irriterande.....


Nu ska jag fortsätta att se på "Dating in the dark", blir en tidig kväll under täcket känner jag...

                                                      

Av Monica - 16 mars 2010 15:51

Suttit med näsan i boken sen i morse och har nu skrivit klart alla anteckningar för mitt första prov.

Ska snart göra middag, blir Chili Con Carne med färsk chili och mycket vitlök.


Efter middagen har jag tänkt skriva provet och skicka in det för rättning.


Kontaktade tillverkaren av min nya dator direkt och nu ska de komma hit och hämta upp den och skicka den till tillverkarens serviceverkstad.

Skönt att ha direktkontakt med dom så jag vet hur det hela fortskrider.

Sa att jag ringt KO och vet att jag har rätt till en helt ny dator när samma fel uppkommer för tredje gången som i mitt fall.

 Tar ändå ett par veckor innan jag får besked, de ska väl först konstatera att så är fallet.


Har fått igång min gamla laptop som fungerar då och då....

Ha en fin tisdagskväll!

Tyvärr har jag inte hunnit in och läsa era bloggar, men tack för alla fina kommentarer jag fått! Ni är för goá...

               

Av Monica - 16 mars 2010 11:00

Steg upp tidigt för att plugga hela dagen.

Börjat den nya kursen Etik och Livsfrågor idag och det är inte så lätt att sätta ord på sina egna tankar och hur man menar.


Tänkte mig på att försöka göra första provet idag. Det är bara 3 skriftliga prov på denna kurs samt slutprovet via webcamen. Däremot är det många frågor runt varje prov.

Får se hur långt jag kommer idag...


Tänkte nog ta mig en liten lunchpaus snart och gå ut i solen en liten stund.


Hoppas solen skiner på er alla i vårt avlånga land!


              

Av Monica - 15 mars 2010 14:42

  

Av Monica - 15 mars 2010 14:32

Puhhh...Nu är det över för denna gång...

Min första kurs är nu avklarad, och jag fick betyget VG i Människan socialt och kulturellt.

Var en mycket intressant kurs som har lärt mig otroligt mycket hur olika vi människor är, egentligen är vi lika, men genom våra olika uppväxter och påverkan så är vi ändå olika.

Det viktiga är väl att man insett att man ändå kan leva tillsammans i ett samhälle bara genom att acceptera varandra och bjuda till för att underlätta att komma in i en gemenskap.  Istället för att se hinder kan man ta lärdom och se fördelar också.


Nåja, pirrigt var det, tycker allt nytt som jag inte har full koll på är lite läskigt!


Nu är det bara att hugga tag i nästa kurs som heter Etik och Livsfrågor.

Där finns inga rätta svar på frågorna utan man får själv  lära sig att tänka till på vad som är rätt och fel och säkert ha en stor portion av empati och kunna sätta sig in i människors situation.


Ha en fortsatt bra start på veckan!

Kram*  

                                                  
     


Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards