Monicas vardag!

Alla inlägg under mars 2010

Av Monica - 4 mars 2010 21:30

Ja, det var väl det mesta som hänt under dagen.

Blev 38 mils körning idag, skulle lätt kunnat köra mycket mer, älskar att köra bil... Men det är dyrt, och så har jag fått tillbaka min inflammation i muskelfästena i axeln och skuldran.

Så det känns att jag har kört bil idag, tyvärr...

Måste börja med en kur Pronaxen igen, det brukar hjälpa ett tag.

           

Jo, sonen har varit på körskolan idag, och har fått tid för uppkörning.

Är så glad för hans skull. Nu ska vi ligga i och övningsköra och träna på teorin.


Hoppas ni också haft en bra dag idag!

Kram*


                           

Av Monica - 4 mars 2010 21:24

Handlade inte så värst mycket på IKEA .

Köpte ljus i massor, de hade blockljus för 5 kr styck.

Nya kaffemuggar behövde jag, då vi råkat krascha mina förra.

Köpte vardera 3 av gröna och svarta kaffe/te muggar för 5 kr styck.


Såg sen dessa fina kaffemuggar med tillhörande fat i stengods.

Kunde inte motstå dom , de var så fina i storleken och fint med fat till muggar.

Köpte ett 6-pack i nougatbrunt för 129 kr.



Denna härliga kudde kunde jag inte heller motstå.

Den blev en fin färgklick till min bruna soffa, där jag även har turkosa kuddar.

39 kr kostade den. Dottern köpte också en till hennes säng!

        

Av Monica - 4 mars 2010 21:21

Här står jag utanför Gallerian i Finland och tar ett foto på IKEA i Haparanda.

Ganska fantastiskt så nära det är till Finland, vi har bara 18 mil, fort är det gjort att åka dit....Tullstationen syns till vänster på bilden.


  

Av Monica - 4 mars 2010 21:18

De hade fina väskor i en butik där på gallerian.

Denna är i min smak och tyckte den var supersnygg, Är väldigt svag för bling-bling, men 500 kr, nej tack!

Är inte i akut behov av en ny väska då jag har min "Dolge-Gabbana" från Turkiet som jag verkligen gillar...

  

Av Monica - 4 mars 2010 21:15

Finns en butik i denna galleria där de säljer hårvårdprodukter från kända märken till bra priser.

Finns hur mycket som helst där och även fina presentförpackningar.

Dottern köpte en kvalitets hårborste med naturborst som inte ska slita på håret för 100 kr. Hon var väldigt nöjd då hon säger de är jättedyra hos frissan.

  

Av Monica - 4 mars 2010 21:15

Denna fina tröja hittade jag på Vila klädbutik där, den satt perfekt och mycket snyggt på "lilla" jag! 

149 kr tycker jag var ett bra pris!

Den är nougatbrun i färgen och tycker denna modell som är så populär nu är mycket klädsam om man har några kärlekshandtag runt midjan, hihi..

  

Av Monica - 4 mars 2010 21:03

Jag och dottern tillbringade ju natten i älvsbyn...

Kent for på jobbet halv sju men vi sov vidare.

När jag vaknade så sken solen in och det kändes så härligt att äntligen få se ljuset och solskenet.


Tänkte att idag är perfekt att åka till Haparanda och IKEA när nu äntligen snöstormen dragit förbi....

Tänkte vi skulle göra nåt kul under sportlovet, och hon har längtat dit länge nu.


Sagt och gjort vi drog iväg direkt , gjorde första stoppen i Luleå för att köpa en jacka till min son som jag lovat.

Gjorde ett riktigt fynd på en jättesnygg skoter/MC jacka som var på halva priset. 300 kr kallar jag fynd. Den var grå/svart med löstagbart foder och axel och armbågsskydd. Han blev mycket glad!


Andra stoppet gjorde vi efter ett par mil på en bensinmack för att köpa en varsin kaffe och lite Ahlgrens bilar.


Sen körde vi i ett till Torneå först. Var en lång konvoj på ca 30 militärfordon efter vägen, så det tog ett tag att komma om allihop, suck....


Vi gick först på den nya gallerian som ligger vid finska gränsen.

Köpte oss en varsin Banana Split på glasscafét där.

    

Av Monica - 4 mars 2010 20:56

Har inte bloggat nåt idag och kommer att lägga in flera inlägg då det har varit en händelserik dag idag!


Nåja, nu börjar jag min berättelse...


Gjorde ju ett prov igår som jag lämnade in för rättning.

Fick tillbaka det rätta igår kväll och jag fick betyget VG+!

Jag blev så lycklig så jag skrek rakt ut...

Nu har jag bara ett prov kvar på denna kurs innan den muntliga sluttentan.

Nästa vecka ska jag ha det klart! Har då läst in 10 veckors halvtidsstudier på 4 veckor. Måste försöka ligga i så jag hinner klart min utbildning så fort som möjligt så jag har större chans till jobb sen.


Jag och dottern åkte ju till älvsbyn igår, och där skulle vi går med Kent och hans son och se på filmen "Farsan" som ju verkar rolig...

Vi köpte biljetter och går och sätter oss, då dottern upptäcker att det står "Alice i underlandet" på biljetterna. (De har bara en biograf och en föreställning åt gången)

Snopet värre, jag måste ha sett fel i tidningen..

Nåja, där satt vi ju så det var väl bara att se den....


Visade sig att det är en Fantasyfilm som hade världspremiär igår.

Lite tröttsam var den för jag gillar inte overkliga filmer....

Men ungdomarna verkade gilla den hyfsat iaf!

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards