Monicas vardag!

Alla inlägg den 25 mars 2010

Av Monica - 25 mars 2010 20:25

Det snöar nu för fullt här igen. Skulle komma lokalt upp mot 5 dm i veckan.

Försökte ta en bild från min framsida men det syns nog inte ens att det snöar på bilden...

  

Av Monica - 25 mars 2010 20:14

Jag och barnen har just kommit hem från vårt fina upplevelsecenter Skeppet som ligger vid havet i Pite Havsbad.


Vi brukar åka dit ibland för det finns alltid något att göra där, och så är det så mysig miljö alldeles vid sandstranden med härlig utsikt när vädret tillåter.

Idag spelade vi Air-hockey som vi alla gillar, och billigt är det också, en tia per spel. De har även café, restaurang och bar med fullständiga rättigheter där.

Öppettiderna är generösa då det är öppet till 24 vardagar och 21 helger. Det är ibland mycket konferensgäster där under veckorna. Idag var vi nästan själva där.

Där finns bowlingbanor, äventyrsgolfbana, biljard, air-hockey, dart, lekland, internetcafé, kupolbiograf, inspelningsstudio, massage och stora akvarium i öppen tropisk miljö. 

 Det är inget inträde utan man betalar bara för det man vill göra där. Man kan sitta en hel dag och bara läsa en bok och njuta av utsikten om man vill det.

På loftet är det en fin lounge med sköna fåtöljer och braskamin där man kan sitta och fika eller läsa.

Här kommer lite bilder. Har väldigt dålig kamera i min gamla mobil så bilderna är av dålig kvalité.

                      



Av Monica - 25 mars 2010 20:09

Blev som hos många andra idag våfflor till middag även här.


Skulle koka björnbärssylt, men hade inget syltsocker hemma så den blev alldeles vattning. Redde den då med potatismjöl till en kräm istället. Det ska ungarna få äta ikväll eller i morgon.

Gjorde istället rårörda björnbär med socker och det funkade bättre.

    

Av Monica - 25 mars 2010 16:05

Har just fått tillbaka provet jag gjorde i dag rättat och klart!

Fatta min lycka när jag än en gång lyckats få ett MVG  

Hjärtat bultar och det spritter i hela kroppen, helt underbart!


Det har burit sig med mitt seriösa pluggande. Skrev 16 sidor A4 till detta prov.

Roligt att det gav bra resultat!


Nu har jag bara ett avsnitt kvar i denna kurs, den ska jag försöka fixa nästa vecka... Visserligen är det påskveckan, så hinner jag inte så hinner jag sen...

Ligger ju lite före i planeringen så det är ingen panik.... Skönt!

        

            


Har just gjort björnbärskräm. Det var meningen det skulle bli björnbärssylt till våfflorna idag, men den blev för lös, då jag inget syltsocker hade hemma. Men kräm gillar barnen också!

Gjorde sen rårörda björnbär och de blev bättre...


Ha en fin kväll och njut av våfflorna ni som äter det!

Själv gör jag glutenfria plättar till mig själv för jag gillar det bättre än glutenfria våfflor!

Vanliga frasvåfflor till barnen förstås, har bjudit hit äldsta sonen idag också på middag...Klart mammas grabb ska ha våfflor på våffeldagen...  


Kram*


Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards