Monicas vardag!

Alla inlägg den 4 februari 2010

Av Monica - 4 februari 2010 21:03

Åh, den var så himla bra filmen på bio.

Helt i min smak, rolig och romantisk och helt fanstastiska skådespelare.

Rekommenderar den verkligen!

Av Monica - 4 februari 2010 14:36

Kommit hem från älvsbyn, trist att lämna gubben men så är ju situationen...

Vi träffas ju varje vecka iaf, finns dom som inte kan det ens...


Varit förbi Annika en sväng på hemvägen, samt min syster. Vi besökte den nya djuraffären som nyss öppnat.

Hittade lite grisöron och tassalva för kalla dagar.


Är hungrig som en varg, måste inventera kylskåpet.

Blir då stekta prinskorvar, grönsaker och makaroner till middag idag.


Tagit upp grytbitar ur frysen så i morgon blir det en mör köttgryta kryddad med rosé peppar tror jag.


Ikväll ska troligtvis jag och min syster på bio och se den romantiska komedin "It´s Complicated med bl a Meryl Streep.

Tror den är jättebra och i min smak... Läs om den nedan!

   Regissören och manusförfattaren Nancy Meyers (”Vad kvinnor vill ha”, ”Something’s Gotta Give – Galen i kärlek” och ”The Holiday”) regisserar Meryl Streep, Steve Martin och Alec Baldwin i IT’S COMPLICATED – en film om kärlek, skilsmässa och allt där emellan.

Jane (Streep) är mor till tre vuxna barn, äger en blomstrande restaurang i Santa Barbara och har, tio år efter skilsmässan, ett vänskapligt förhållande till sin exmake, advokaten Jake (Baldwin).

Men när Jane och Jake reser bort tillsammans för deras sons collegeexamen börjar saker och ting bli komplicerade.

En oskyldig måltid tillsammans leder till något ingen av dem hade kunnat förutse – en kärleksaffär.
Då Jake är omgift med den mycket yngre Agness (Lake Bell) har Jane helt plötsligt blivit den andra kvinnan.

Fångad mitt i den pånyttfödda romansen är Adam (Martin), en arkitekt som anställts av Jane för att designa om hennes kök. Även Adam läker såren från en skilsmässa men faller snart för Jane.
Han inser dock snart att han blivit en del av en invecklad kärlekstriangel.

Bör Jane och Jake försöka gå vidare med sina liv eller kan det vara så att kärleken är ljuvligare vid andra försöket?

Det är… komplicerat.




Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards