Monicas vardag!

Alla inlägg under januari 2010

Av Monica - 13 januari 2010 22:51

Jag och dottern såg en av de 5 filmerna vi hyrde ikväll.

En väldigt annorlunda film som gav ett budskap och berörde. Det är såna filmer jag gillar bäst!

Vacker miljö som utspelas till stor del i Alaska. Den är lång , hela 2 timmar och 22 minuter, men jag tyckte den var bra hela vägen och med ett oväntat slut!


  


Flykten till vildmarken

Into the Wild är den sanna historien om Christopher McCandless, en toppstudent på Emory University i Atlanta. Efter avslutad utbildning skänker han bort alla sina besparingar och välgörenhet och liftar till Alaska där han bosätter sig mitt i vildmarken.


Into the Wild är regisserad av Sean Penn baserad på Jon Krakauers bästsäljande bok om McCandless.


Världspremiär under Toronto Filmfestival i Kanada september 2007.





Lite om handlingen:


Av Monica - 13 januari 2010 13:02

Dottern såg sig i spegeln än en gång innan hon lade sig igår och tyckte då att det ändå inte blev så tokigt med håret!

Tar ju ett tag att vänja sig, och det var ju en ganska stor förändring, från ljusaste, ljusaste blont till mellan brunt...


I morse var hon faktiskt ganska nöjd, hennes kompisar hade också berömt hennes hårfärg igår...Hon behövde nog höra det från nån annan också att det blev fint och att hon passar bra i det

  Osäkra Tonåringar!!!


Frissan sa att hon hade tur då inte hennes hår gått av, håret klarar visst 4 "stadier" av blekning, sen går hårstråt av...

Bra att dottern fick höra det av ett proffs, hon blev rätt förskräckt vad speciellt blekning kan göra med håret....

Av Monica - 13 januari 2010 12:58

Har tid kl. 14 hos studievägledaren för att göra upp en studieplan för mig, blir spännande och jag är sååå ivrig på att komma igång att plugga....


Ska hämta vovven sen hos min mor, saknat henne, men skönt att sova ut lite utan dåligt samvete....  

Av Monica - 13 januari 2010 12:52

..I brevlådan idag, är lika spännande jämt att hämta in posten, speciellt när man vunnit bud på Tradera....


I måndags kom en kuvert med en NY BH + trosa som jag köpt på Tradera, och idag kom mina jättesnygga trosor jag köpt där. Finns otroligt mycket NYA varor där från olika företag...

 Kan verkligen rekommendera dom, sköna, mycket spandex och priset var kanonbra, köpdirekt för 19 kr/st. Kan samfraktas så blir portot ännu billigare....

  



Av Monica - 12 januari 2010 18:51

Ja, haft fullt upp idag, hur har man haft tid att arbeta heltid!, haha...


Verkstan och byta motorvärmaren på morronen, hälsade på Sussi och drack lite kaffe där, tankade , handlade på Ö&B och på ICA på hemvägen.


Hem och fixa ett paket som skulle skickas iväg, dottern sålt en tröja på Tradera...

Mycket jobb är det med Tradera när man säljer nåt, det ska paketeras, in och kolla frakten på paketet, skicka vinnarmail med alla uppgifter, kolla så pengar kommit in på kontot, in och skicka paketet, skriva "omdöme" om kunden osv...


Kul hon får sälja lite kläder iaf som annars bara skulle legat i en påse... 85 kr fick hon för en huvtröja, inte illa ändå... Hoppas hon får sålt sina andra kläder hon lagt ut också!


Äldsta sonen kom sen och ville bli klippt, värmde ärtsoppa som vi åt...


Dottern hade tid hos frissan och skulle färga slingor i håret.... Väntade där medans...2 timmar.... Hann en snabbis och handlade nya mörkröda bordtabletter till köksbordet för 9 kr styck, ett blockljus i samma färg....

Hittade en svart hög "konlampa" för halva priset som blev så fin vid TV:n...


Puh, nu är jag hemma iaf, dottern är lite missnöjd med håret, tycket det blev lite väääl mörkt och så är hon orolig att hon ska svullna upp i ansiktet av färgen inatt eftersom hon är allergisk mot PPD, men därför gjorde dom bara slingor med folie runt så det inte skulle ta i hårbotten.... Men de sköljde ju ut färgen förstås... Tror inte hon får någon reaktion, men det visar sig...


Gud, vad jag pladdrar på...

        

Av Monica - 11 januari 2010 18:25

Varit hemma och städat och plockat lite idag...tvättat, rakat vovvens nos , borstat upp hennes otroligt tjocka pudelpäls och klippt klorna. Borde bada och klippa henne, men det får bli en annan dag, tar ju några timmar....

Satt upp luggen i en tofs och hon blev såååå söt....

Synd jag inte tog ett foto, lämnade henne hos sin mormor innan jag åkte till stan på uppdrag som kontaktperson.

Fick jättefina gula tulpaner av hon jag är kontaktperson för, så nu är de i en vas på köksbordet. Älskar tulpaner i alla dess färger...


Maja ska få vara hos mormor och bli ompysslad ett par dagar....Morsan blir så lycklig när Maja kommer så hon har nån att svamla och gå ut med...


Höll på att svälta ihjäl på vägen hem från stan så jag föll för frestelsen att köra driven på Max....Hmm...Gott var det med skrovmål iaf...  

  

Lånad bild!



Av Monica - 10 januari 2010 18:17

Åh, vad jag är sugen att åka till Egypten en vecka den 18/1.

2400 kr från Luleå med hotell eller all inclusive för 3995 kr. Då ingår allt.... frukost, lunch och middagsbuffé, fria drinkar, solstolar, badlakan, glass, dryck, kaffe, fika mm... Behöver ju knappt upp med plånboken på en vecka...

Tänk att få ligga och njuta av solen en vecka...Suck....

Har ju ingen som följer med...

 Hade jag haft råd skulle jag bjuda med ungarna, men det blir för dyrt, vi ska försöka att spara ihop så vi kan åka iväg till hösten jag och dottern, Kent och hans son...

Får väl drömma mig bort, tycker att vintern är sååå jobbig och lång....

  



Av Monica - 10 januari 2010 17:53

Skulle ju få en present av Kent som han köpt och gjort personlig för ett tag sen...

Gissade hejvilt på vad det kunde vara, men gissade aldrig på detta!


Han tyckte min gamla skyffel var för ranglig, vind och bedrövlig....

Visst hade han sant, nu går det som en dans att skotta...

Och att han sen gjort den så fin med mitt namn och hjärtan och sen lackat så att skaftet och texten ska hålla...Dessutom har han förstärkt den med extra skruvar så den ska hålla i evigheter.... Puss på den gubben!


  

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards