Monicas vardag!

Alla inlägg under januari 2010

Av Monica - 23 januari 2010 13:07

Snart kommer gubben och hans son hit, kul att tillbringa lördagen med dom!

Gubben ska försöka fixa vår skoter som driver på mattan hela tiden. Blev så när vi bytte variatorrem så den går ej att köra ännu.

Sonen längtar sååå mycket att äntligen få köra skoter, hoppas vi får till det så den går som den går...Brorsan har haft lös variatorn och rengjort den och så.... För den växlade inte som den skulle i fjol. Bara det räckte med att rengöra den och byta variatorrem....


Visst är det kul med skoter, men själv föredrar jag detta, finns det något härligare än att få glida iväg på små vägar och insupa alla intryck och dofter en ljummen sommarkväll.... Dessutom är säsongen 5-6 månader ....

  


Ha en mysig lördag!

Kram

Av Monica - 22 januari 2010 18:21

Nu har jag fått igång min gamla laptop igen, och även det trådlösa internet på den...

Fick visserligen löda ihop mitt trådlösa nätverkskort för det var glappt där.

Mycket med att ställa in allt när man formaterat om datorn och den är helt tom...

Men jag gillar min gamla dator bättre än den nya, har mycket skönare tangenter på denna så det går dubbelt så snabbt att skriva.

På den nya har jag numreriskt tangentbord och tangenterna sitter inte där man är van, så det kan bli lite fel. Å andra sidan har jag borta nån tangent på den gamla, så man får trycka hårt som tusan på vissa....men det har man ju vant sig med...

Mycket snack om mina datorer, men nu har jag nog snackat klart om det för ett tag...


Förresten, fick kontakt med fotofirman jag varnade för tidigare.

Sa att nu fick dom sätta in pengarna på mitt konto, och fick svar direkt att dom hade gjort det nu.... Jävligt dålig stil iaf att inte informera om min beställning som jag gjorde för TVÅ månader sen.... Som skulle ta 5 dagar enligt dom...

De skriver inte på svenska heller, utan tror det är på danska, så man begriper ju inte ordagrant....

Av Monica - 22 januari 2010 17:26

Måste vänta 2 veckor till på att min dator ska bli klar på verkstan.

Tydligen var de tvungna att skicka den till tillverkaren för garanti-ärende, de hittade nog inget fel på verkstan här.... men nåt fel är det ju eftersom den hänger sig typ 5-10 ggr i veckan....


Försöker nu få igång min gamla dator, och fungerande trådlöst internet på den.

Har inte lyckats än, men är envisare än envis....


Blev en sallad till middag idag också, tredje ggn denna vecka.

Gäller bara att variera dom så man inte blir less.

Idag hade jag kokat matvete till barnen som de fick äta till och själv tog jag lite pasta.

Blandade ihop rökt skinka, kruksallad, körsbärstomater, röd paprika, en burk med mandarinklyftor, purjolök, majskorn, persilja och gräslök. Plus en skväll hallonvinäger... En rostad grov fralla till detta med lite fikonmarmelad, måste ju få i sig lite sött iaf....


Ha en fortsatt mysig fredag!

Kram*

Av Monica - 22 januari 2010 11:35

Ska nu iväg med sonen på en jobbsökarsväng, ja, skjutsa runt honom, gå in och söka jobb får han göra själv...


Tänkte att han kunde åtminstone erbjuda sig att göra praktik på företagen en månad,kostar dom ju inget.

Kanske har han då chans att få nåt sommarvikariat åtminstone..


Men har hört att det tyvärr är svårt att få praktik ens för ungdomarna, är ju hemskt, hur ska dom få sig arbetslivserfarenhet och kontakter om de aldrig får chansen att komma sig in och visa vad de går för...

Är så frusterande att se arbetsföra ungdomar gå sysslolösa , de tappar ju sugen till slut....


Hoppas vi hittar nåt iaf denna gång vi är på turné.

Vi har skrivit upp en massa företag som vi hoppas på...


Hoppas jag får tillbaka min dator idag, lånar dotterns för att skriva några rader....


Ha en härlig fredag!

Av Monica - 21 januari 2010 17:33

Man har ju nästan abstinens, hemskt...


Lämnade in den i går, tur man köpte datorn lokalt...


De misstänkte det kunde ha blivit nåt fel i installationen av Windows, hoppas de hittar felet. Skulle troligen få tillbaka den i morgon fredag.


Jag och ett par tjejkompisar träffades på stan idag, så jag körde direkt dit från älvsbyn i morse.

Strosade lite, gick sen och lunchade på thai-garden...mums....

Får inte äta det friterade som är fetast som tur är... Innehåller ju mjöl!


Fick låna dotterns dator en stund och nu ska hon få tillbaka den.

Har börjat läsa i en av böckerna till utbildningen. Den är lite trögstartad tyvärr...


Ha en fin kväll!

Av Monica - 19 januari 2010 23:10

Jag och dottern har suttit i soffan och sett den tredje och sista delen i 80-talsserien "Tillbaka till Eden" på datorn ikväll.

Var kul att se den igen, tänk vilken bra kvalité det är på filmerna idag... Mycket har hänt!

Tror dom har klippt ner serien rejält, tycks minnas att det var mer som hände i serien då den visades på tv...


Ska lämna in min dator för kontroll där jag köpte den i morron bitti.

Den jäkeln hänger sig ibland, irriterande som tusan.

Vill inte den ska hänga sig när jag börjar plugga på internet. Tänk om den hänger sig när jag skriver ett prov eller tentar i Webcamen! Får bara inte hända. Måste stänga av datorn när detta händer och då går arbeten kanske förlorat...

Ska sen på uppdrag som kontaktperson, och sen på eftermiddagen hämta 3 undersköterskeböcker jag fått tag i av en bekant.

Skönt att få börja läsa, känner mig lite rastlös och saknar jobbet....


Efter det vidare till Älvsbyn och göra middag med my love och mysa lite där...


Hem igen torsdag och träffa tjejerna på stan och luncha, trevligt!


Nu dags för kudden, sov gott!

Av Monica - 19 januari 2010 15:33

Vill varna alla för företaget

www.foto.com

 

Det var där jag beställde en julklapp den 23/11 och har fortfarande inte fått den . Dessutom betalade jag den direkt.

 

De lovade leverans på 5 dagar, så jag var ute i god tid för julklappen.

 

Mycket dålig service och går knappt att hitta hur man kommer i kontakt med dom.

Får inte mina pengar tillbaka heller....

 

Mycket oseriösa!

Av Monica - 19 januari 2010 12:51

Har många gånger verkat som om jag är den sista i ett par skor som inte har facbook....  


Har fått många vänförfrågningar men igår när min dotter så skickade en så tänkte jag att jag kan väl kolla vad detta är iaf...


Men fy vad tjorvigt det verkar.... Känns inte som om jag vill lägga ner många minuter där... Men ska inte döma ut det än, utan ge det en chans och se vad det kan ge...


Varit på en lång  sparktur med vovven och ska väl få i mig något i magen. Har inte ätit något än idag, och är inte direkt hungrig heller...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards