Monicas vardag!

Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Monica - 10 januari 2010 18:17

Åh, vad jag är sugen att åka till Egypten en vecka den 18/1.

2400 kr från Luleå med hotell eller all inclusive för 3995 kr. Då ingår allt.... frukost, lunch och middagsbuffé, fria drinkar, solstolar, badlakan, glass, dryck, kaffe, fika mm... Behöver ju knappt upp med plånboken på en vecka...

Tänk att få ligga och njuta av solen en vecka...Suck....

Har ju ingen som följer med...

 Hade jag haft råd skulle jag bjuda med ungarna, men det blir för dyrt, vi ska försöka att spara ihop så vi kan åka iväg till hösten jag och dottern, Kent och hans son...

Får väl drömma mig bort, tycker att vintern är sååå jobbig och lång....

  



Av Monica - 10 januari 2010 17:53

Skulle ju få en present av Kent som han köpt och gjort personlig för ett tag sen...

Gissade hejvilt på vad det kunde vara, men gissade aldrig på detta!


Han tyckte min gamla skyffel var för ranglig, vind och bedrövlig....

Visst hade han sant, nu går det som en dans att skotta...

Och att han sen gjort den så fin med mitt namn och hjärtan och sen lackat så att skaftet och texten ska hålla...Dessutom har han förstärkt den med extra skruvar så den ska hålla i evigheter.... Puss på den gubben!


  

Av Monica - 10 januari 2010 17:49

Dottern har sett i nån film där de åt pasta med cheese och blev så sugen att göra detta...


Hon hittade ett recept på internet och vi gjorde detta till middag idag.

Jag får inte äta det , men hon tyckte det var supergott och enkelt att tillaga.

Här kommer receptet om ni vill prova!


Makaroner med ost ( Macaroni and cheese )

Macaroni and cheese recept från det ledande makaron-företaget i USA.

Ger 5-6 portioner.

Värm ugnen till 180 grader.
Koka makaronerna 3 min.
I en kastrull, smält smöret och blanda i senap, mjöl, peppar och salt.
Låt bubbla någon minut innan mjölken tillsätts bitvis under omrörning.
Koka i två minuter innan ost tillsätts.
När osten smällt, tillsätt makaronerna.
Häll i en ugnsfast form, strö över brödsmulor, och eventuellt parmesanost om så önskas.
Baka i 25 min i 180 grader.


  




Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards