Monicas vardag!

Alla inlägg den 30 december 2009

Av Monica - 30 december 2009 19:18

Min dotter och jag är så filmsugna ikväll...

Blir nog att hyra en film alldeles snart.

Himla bekvämt att bara trycka fram hyrfilmer direkt i tv:n.

Igår när jag jobbade såg jag att de visade "Under solen" på tv, det är en av mina absoluta favoritfilmer. Skulle vilja se nåt sånt ikväll... En svensk bra romantisk film... Krypa upp i soffan i morronrocken och lite ost, kex och färsk ananas!  

Av Monica - 30 december 2009 18:37

Jag och min son satt en dag och tittade i hans mapp där jag sparat viktiga papper, födelsedagskort osv..

Han föddes ju prematur i vecka 30 på Umeå universitetsjukhus för drygt 18 år sedan. Vägde blott 1240 gram och 36,5 cm lång.

På neonatanavdelningen där så brukade personalen göra fot och handavtryck av de för tidigt födda barnen och sätta på kuvöserna.

De hade inte tid just då så jag gjorde det själv och det är så kul att ha kvar och se så pytteliten han var!

Ni kan ju kolla!  En hel del har han ju vuxit trots att han inte är stor nu heller.

Men utan tillväxthormon sprutorna som han tagit dagligen i 10 år så skulle han vara ännu mindre då han saknade detta hormon i kroppen...

  


Av Monica - 30 december 2009 18:35

Så här ser min nya tunika ut, precis en Monica-tunika  


  

Av Monica - 30 december 2009 18:25

Idag hade mina gardiner som jag beställt från Ellos kommit i brevlådan.

Även en tunika hade jag beställt.

Gardinerna var superfina och det blev sååå fint i rumsfönstret med gardiner i "blyertsgrå metallic" och "skrynkeleffekt".

Är lite less på panellängder nu och ville ha bredare gardiner.

Gardinerna kan du se här:

http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=35420&productId=210349&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=#




  

Av Monica - 30 december 2009 18:21

Gjorde en jättegod lunch/middag idag...


Kokade pasta och gjorde en pastasås på följande sätt:


Fräste upp en finhackad paprika och en halv purjolök i matfett i en tjockbottnad kastrull.

Spädde på med grädde och mjölk, redde med lite maizena-redning.

Kryddade med vitlök, fyra peppar, salt.

Mosade en bit gorgonzola-ost och rev cheddarost som jag rörde ner.

Till sist hällde av lagen av en burk med stora blåmusslor (skalade) och lät de bli varma i såsen...

Mer riven ost över tallriken....Mums...

  

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards