Monicas vardag!

Alla inlägg den 29 december 2009

Av Monica - 29 december 2009 21:56

Här kommer recept på en snabb och god dessert för vuxna!

Har fått detta av min vän Sussi för länge sen och hoppas jag minns det rätt!

Var länge sen jag gjorde den och tror jag ska göra den till nyår eller helgen!


Blanda 5 dl marsankräm med 3 dl vispad grädde

Krossa 7 punchflaskor punchpraliner och en stor burk päronhalvor delade i bitar och blanda ihop med marsan/grädden .

 

Servera i fina glas!

Av Monica - 29 december 2009 21:45

Och skulle vilja hitta på nåt..

Typ gå och kolla på rean, har inte varit på stan och kollat på länge...

Jag hade ju tänkt ta med mig ungarna till Luleå idag och bjuda dom på indisk lunchbuffé, men fick ju jobba extra idag turligt nog...

Borde åka dit i morron men det kändes inte så inspirerande i denna kyla.

-24 grader här nu!


Vi får se vad det blir, om nåt alls i morron.

Måste då och handla iaf, ska köpa en oxfile´, de hade ju för 119 kr kilot för medlemmar på Coop!

Har inte köpt en oxfilé sen jag blev ensamstående! Men nu jäklar, när priset är så bra ska jag slå till!


Dottern har fem kompisar här som ska stanna tills i morron. De ska ha "filmvaka" hela natten.... Hon har sitt rum vägg i vägg med mitt sovrum så jag hoppas jag kan sova inatt.  De kanske blir överröstade av mina snarkningar i stället, haha...


Gubben har köpt en present till mig idag. Jag är bara liiite nyfiken  

 Han och sonen var till Luleå och shoppade. Dom var minsann på den indiska restaurangen och åt, fusk!! Lite synd att vi inte kunde följa idag!


Har inte kommit mig in i duschen ännu, så nu är det dags och sen på med morrorocken   och mysa en stund i soffan...


Kram så länge....





Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards