Monicas vardag!

Alla inlägg under november 2009

Av Monica - 27 november 2009 19:44

Och tro det eller ej...

Men idag var det en mygga som jagade mig och försökte få i sig nåt varmt!

Har nog aldrig varit med om det denna tid på året här uppe...

Man upphör aldrig att förvånas, men det har ju varit blött och varmgrader nu ett tag...

Av Monica - 26 november 2009 21:03

Känner för en ny julskiva i år, någon som kan tipsa om nåt riktigt bra?

Av Monica - 25 november 2009 21:56

Gjorde ett ryck och tog fram min stora kartong från vindan med julsaker ikväll.


Hängde upp lite stjärnor, ingen julstake fick plats här ner, men en uppe i sonens fönster.


2 små ulltomtar fick komma upp ur kartongen, det blir nog allt för i år.

Resten av tomtarna får ligga kvar där och vila...

Julgardinerna hänger i köket, blev ett par röda panellängder i år. Hade svarta i fjol...

Blev rätt mysigt med stjärnorna i fönstret... Vita i köket och cerisa i rummet.


Min färgglada Turkiet-lampa får hänga kvar i mitt "fusk-fönster" mellan köket och rummet, gillar den...


  


  



  

Av Monica - 25 november 2009 17:30

Nu är man less det här grådaskiga vädret, ska det aldrig blir vitt ute!

Julstämningen lyser med sin frånvaro, tänkte jag skulle få igång den lite genom att göra lite julköttbullar till middag idag!

Sagt och gjort, kryddade smeten med både kanel och kryddpeppar, men inte hjälpte det!

Inga julstjärnor och stakar i fönstren här ännu!Rynkar på näsan Fast jag är ju inte för sent ute precis, men brukar ha lusten och längtan iaf vid den här tiden...


Nä, måste nog till lite snö innan jag får rätta känslan och lusten till att pynta lite...

Blir mindre och mindre man tar fram för varje år, få se vad det blir som kommer upp i år! Finns ju så himla mycket snygga stjärnor och annat numera, men jag har ju redan en hel uppsjö av varianter... Kan inte införskaffa hur mycket som helst...


Vidare har jag jobbat som kontaktperson ett par timmar idag, vi åkte till Skeppet och fikade och surrad. Blev ingen Air-hockey idag då hon hade huvudvärk...


Annars är det att se fram emot Bonde söker fru ikväll...

Av Monica - 24 november 2009 20:48

Jag och Kent firade vår 3-årsdag med en romantisk och vansinnigt god middag ikväll på Pentryt.


Vi slog till med varsin plankstek och jag åt banana split och Kent friterade bananer som dessert. Var inte igår man åt en köttbit på restaurang, dyrt med gott!

Oj, vad mätta vi var när vi traskade ut därifrån.

  


  

Annars har jag jobbat idag, och Kent varit på smärtkliniken och fått ännu en behandling mot sin onda rygg och nacke...

Av Monica - 23 november 2009 19:20

Men min mor och syster.

Var evigheter sen vi gick tillsammans på stan, så det var trevligt!

Skulle fika på Ekbergs, min käre far hade skickat pengar med mor till att bjuda flickorna på fika.

Vi var alla sugna på en sallad istället, så det kändes bra, himla god sallad, lagom portion till en lättare lunch. Mysigt ställe stadens äldsta café... Dessutom får man glutenfritt bröd till om man säger till, service!!


Skulle köpa en snygg mörkgrå ögonskugga men min mor betalade denSkrattande 

Hon var på gott humör idag, tyckte nog det var trevligt att gå med flickorna sina på stan...


Själv köpte jag inte så mycket. Vaxstripes för mustachen.... Få se när jag får mod till mig att prova dom.


Provade en gång med vaxremsor, visserligen var de till för benen, men tänkte jag provar och tar muschen...

När jag slet bort vaxremsan så följde en bit av överläppen med....Satans så ont jag hade i ett par veckors tidSkrikandes


Ikväll blir det att glutta på Ullared...tycker som att det är lite kul, haha

Men skulle inte vilja åka dit själv...Fy , så hemskt att trängas och köpa en massa skit som man inte behöver.... Nä, lite lugn och ro på semestern....

Av Monica - 22 november 2009 21:46

En lugn hemmakväll med barnen...

Spelat lite kort och hyrt en film, ganska skönt med digital-tv när man kan hyra film direkt i soffan!


Blev en romantisk komedi, inte det bästa man sett, men ändå sevärd..


Hämtat hem vovven ikväll, hon som varit hos mormor och morfar i helgen, passade även på att köra sopor till återvinningen, var ju hur mycket som helst...


Gubben åkte hem till sitt kring två idag, tomt som vanligt utan honom, men på tisdag kommer han hit. Vi firar nämligen 3 år tillsammans då, så jag tänkte bjuda ut han på en romantisk middag på kvällen.

Av Monica - 21 november 2009 17:31

Stugan som vi var och tittade på idag var fin och gullig, men läget var inte riktigt som vi hoppats på.

Alldeles nära vägen i en korsning. Visserligen inga hus på samma sida i närheten, men ändå....

Vi vill nog ha lite längre från vägen så man kan känna att det är fritt läge...


Kul i alla fall att få titta och drömma. Rätt som det är dyker "vårt" drömställe upp!


På vägen hem gick vi in på Alterhedens gårdbutik och tittade lite. Köpte lite marmelader i söta glasburkar och dijonsenap.


Nu har jag en Janssons frestelse i ugnen som snart är ätklar, Kent fick bestämma middag idag, och han var sååå sugen på Janssons... Och det ÄR gott tycker jag med!


Vi var in och köpte lite onyttigheter till Robinsonpremiären ikväll...


Ha en mysig lördagskväll gott folk!

Kram











Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards