Monicas vardag!

Alla inlägg den 17 november 2009

Av Monica - 17 november 2009 20:52

Läste förresten i tidningen idag om julmarknader i Tyskland, hur underbart mysigt och romantiskt det är...

Även i Riga har de fina gammeldags julmarknader. En båtresa dit från Stockholm kostar från 25 kr/pers i C-hytt.

Ibland önskar man att man bodde närmare Stockholm då det finns så mycket utbud därifrån...


Nåja, det går ju flyg och tåg till hyfsade priser härifrån också till Stockholm.

Hoppas jag kommer mig iväg på en sån där tripp en vacker dag! Vore underbart kul...


  

Av Monica - 17 november 2009 20:46

Struttade runt i nattlinnet till halv två idag....

Satt igång och bakade mjukkakor på morronen och stökade på, så tänkte att jag duschar och fixar till mig när jag är klar, och det drog ut på tiden...


Lena kom förbi på en kopp kaffe och en nybakad mjukkaka, trevligt!


Gjorde en pannkaka när likaså ugnen var på, äldsta sonen kom hem och åt, skickade med han lite mat och bröd i en kasse...


Nu är jag i Älvsbyn hos min gubbe, vi har varit på en promenad i slasket och halkan.

Hade en toffel på lilla Majas onda tass och hon pinnade på bra. Men när vi nästa var hemma så tappade hon toffeln och bandaget och allt följde med... Mindre bra!


Fick bära hon hem sista biten och sätta nytt när vi kom hem. Bara det inte blir nåt hubbabubba där nu.

Tur hon äter penicillin för säkerhets skull...



Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards