Monicas vardag!

Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Monica - 6 oktober 2009 21:29

...Hann vi med på stan innan de stängde , jag och dottern...Flört 

Hon hittade inte sin mössa, så det blev en snabb utryckning eftersom det börjar bli rätt kallt om öronen!

En fin, vit stickad mössa hittade hon sig.
Sprang in på Clas Ohlson och köpte mig en breeed räfsa för 29 kr, tänkte att det kan gå dubbelt så fort att räfsa gården till våren nu...Glad

Blev kaffesugna så vi stannade till på Waynés café och tog oss en kopp kaffe med kaka. De hade oerhört goda glutenfria Cockies, så jag slog till!Tungan ute Dottern valde en cheesecake med passionsfrukt.


Skjutsade sonen och en kompis till en "efterfilminspelningsfest". Han har ju varit med som statist nu några tagningar av ungdomsfilmen "Saknar dig" som spelas in i Piteå. Blir spännande att se den och kanske skymta sonens nuna någonstans! Men de klipper ju bort en hel del så det är inte säkert han syns till trots alla timmar han filmats!

  



Av Monica - 6 oktober 2009 20:59

1 kg kycklingfileér som jag delade på längden så de blir tunnare. (Kan även använda kycklingklubbor förstås)

 

Marinad:

3-4 dl turkisk yoghurt

2-3 msk tandoori masala krydda (beställt från svampbutiken)

vitlök

1 tsk ingefära

ev. lite citron eller limesaft

1 msk matolja

 

Blanda ihop allt och sätt i en plastpåse, lägg i kycklingbitarna och gnugga runt lite.

Låt marinera i kylskåp 6-24 timmar, ju längre ju mer smak.

 

Häll  allt från påsen i ugnsäker form, ställ in i ugnen 200 grader 20 min, sen ytterligare 5 min på grill 275 grader.

 

Klyftar 2 skalade lökar och sätter i en särskild torr ugnsform i ugnen på grillens varmaste läge högst upp i ca 5 min. Ska bli lite svartbrända kanter på löken...Mums...

 

Servera med ris eller couscous.

Hittade en bild på internet som jag lånade!

  

Av Monica - 6 oktober 2009 20:58

Glömde att ta bild på min chicken tandoori...Blev för ivrig att smaka...

Nåja, gott var det, så jag har nog inte gjort det för sista gången!

Kan skriva hur jag gjorde iaf, busenkelt!


 

Av Monica - 6 oktober 2009 15:14

Jobbat kort tur idag, bara mellan 7-12. Känns lite konstigt med såna korta arbetsdagar. Känns nästan som att man inte riktigt har gjort sig förtjänt att gå hem så tidigt! Fast det är ju gas i botten hela tiden man är på jobbet förstås.

I morron jobbar jag samma tur, och på fredag mellan 12-21.


Har marinerat delade kycklingfileér med en blandning av turkisk youghurt, tandoori masala krydda, ingefära, vitlök, och lite citron. Ska blir spännande att prova detta. Ska klyfta mycket lök och låta det grilla med i ugnen i slutet så den blir så där lite bränd och knaprig, mums...

Till detta tänkte jag prova att koka couscous till barnen och ris till mig. Faktiskt första gången jag gör couscous, hoppas ungarna gillar det. Är ju tyvärr gluten i det så därför har det inte blivit av att göra det tidigare...


Kommer jag ihåg ska jag ta en bild på rätten när den är klar och lägga in här. (Brukar hinna äta upp maten innan jag kommer ihåg att fotografera!)


Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards