Monicas vardag!

Alla inlägg den 16 augusti 2009

Av Monica - 16 augusti 2009 22:37

Nu är jag i älvsbyn, vi har myst i soffan med en bra film som vi hyrde, Appaloosa, vi gillar båda westernfilmer som tur är!

Myste med glass och godis under täcket...


Nu är det snart dags att krypa ner i sängen, ska hem i morron bitti.

Först ska jag träffa henne jag är kontaktperson för, sen anmäla mig på arbetsförmedlingen som arbetssökande igen och sen på Arbete& Skydd för att prova ut kläder jag behöver under arbetet på Kappa.. Ganska fullt upp med andra ord....


Natti natti

Av Monica - 16 augusti 2009 13:16

Min gubbe köpte en liten present till mig i Ske-å igår. Ett paraply i vitt och guld som är minimalt ihopfällt. Till handväskan om det börjar regna...Hans tjej ska inte behöva bli blöt...hihi....

Av Monica - 16 augusti 2009 13:08

Fyndade även denna sköna "poncho"-kofta för en hundring i går, hade kostat 349 kr. Blir skön och fin svala kvällar i utlandet!

Av Monica - 16 augusti 2009 12:47

Fryser, kallt ute och inne. Har satt igång min "fuskkamin" så det blir lite värme inne...


Personalfesten var mycket trevlig, kul att träffa alla (nästan) på en och samma gång. Maten var helt underbar! Hur mycket som helst och spännande att smaka lankesisk mat för första gången, hoppas det inte var sista gången...

Brasan var tänd hela kvällen, tur det, för man fick gå och värma små fötterna titt som tätt... Dessutom är det så vackert att se på en brasa i mörkret.


Igår var jag och Kent till Skellefteå och strosade lite. Åt en god middag på Wok & Roll, kan rekommenderas... De har både kinesiskt, thai och sushi...

Billigt dessutom, och maten får du direkt...

Har sålt min GPS till en som ville köpa den till sin MC, den var nämligen vattentät. Jag behöver ingen sådan nu, så jag tänkte köpa en billig annan GPS istället. Blir ändå lite pengar över, så jag köpte mig en riskokare igår i Ske-å, även denna i rostfritt (Inte bil !!) Blir ju så himla gott ris i dessa.... Blir kul att pröva!


På vägen hem svängde vi in i Kusmarksliden där jag hade torpet när jag var gift. Vi hälsade på lite grannar där och drack kaffe. Kul att träffa dem igen. Brukar försöka komma mig dit ett par ggr per år och hälsa på världens gulligaste människor.


När vi kom hem kring 20 så gjorde jag smörgåstårta till min son, det var vad han helst ville ha denna dag till ära! Märkte i morse att jag haft för kallt i kylen, salladsbladen runt om den har frysit...skit.... Men den går nog åt idag som tur är...

Av Monica - 16 augusti 2009 12:46

Min älskade son fyller 18 år idag...Hipp hurra...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards