Monicas vardag!

Alla inlägg den 12 juli 2009

Av Monica - 12 juli 2009 19:14

Åkte till stan en sväng idag, jag och dottern. Hon fyller 15 år på fredag och har önskat sig en plattång. Tänkte hon fick välja en själv så det inte blir nåt fel, väldans viktigt det där....

Hon hittade iaf en och glad och nöjd är hon nu. Lite tråkigt att hon redan fått alla sina presenter av mig, men bättre att hon får det hon verkligen önskar sig istället för att man köper nåt som man inte vet om hon vill ha... Tidigare i veckan fick hon ett par skor som hon så gärna ville ha, man vill ju att hon ska prova dom så att de passar, hittade även ett halsband på Ur&Penn som hon fick.

Själv hittade jag mig ett par superfina örhängen där, jag har ju köpt lite turkosa kläder i sommar och har tittat efter ett par lämpliga örhängen till, och idag dök de upp... Alla örhängen kostar bara 20 kr nu på Ur&Penn och alla halsband för 30 kr. Rätt kurs!


Lillan har åkt till sin pappa för en stund sen, och sonen kom hem därifrån i samma veva. Han har varit där i helgen, men lillan ville följa till IKEA så hon åkte dit idag istället i 2 dagar.

Jobbar i morron till 16, kanske åker till älvsbyn direkt efter jobbet...

Nu ska jag till äldsta sonen och montera lite IKEA-grejer...

Av Monica - 12 juli 2009 11:32

Jag, Kent och dottern åkte iväg till Haparanda i fredags. Tog med husvagnen och stannade på Keräsjoki rastplats, som ligger 10 km före Haparanda. Hade riktigt mysigt där, spelade kort, åt onyttigheter och mysade på.

På morgonen åt vi frukost och drog till IKEA-parkeringen där vi kopplade lös husvagnen. Först besökte vi nya köpcentrat på landsgränsen. Mycket fint och vi fyndade faktiskt lite grann. Jag köpte mig ett par snygga jeans, och Kent två par shorts och en trikåskjorta. Däremot hittade inte lillan nåt... Konstigt nog!

De fanns en butik där som sålde hår och kroppsprodukter, så vi köpte en korg full av vårdande produkter för hår och kropp för 199 kr.


Sen var vi runt på lite olika affärer, åt lövbit och potatissallad i husvagnen, vandrade på IKEA, fikade och åt lite korvar a´4 kr !!!

Köpte inget speciellt där, lite småtjafs samt lite saker till sonen som ´har flyttats lägenhet.


Kom hem kring 21 tiden igår, packade ur vagnen, såg Pelikanfallet på tv, och sen slocknade vi.

Vaknade rätt tidigt i morse, och Kent for hem efter frukosten....


Ska iväg och hälsa på mor o far, syrran och sonen nu...

Ha en mysig söndag!


Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards