Monicas vardag!

Alla inlägg under juni 2009

Av Monica - 8 juni 2009 18:51

Kan någon berätta för mig hur man skriver text under bilderna? Ser att en del gjort detta på sin blogg!

Av Monica - 8 juni 2009 18:43

..med Kent.... Kul att kunna vara tillsammans och lediga en vardag tillsammans, han fick ledigt idag istället för nationaldagen som inföll på en lördag. När den infaller på en lördag eller söndag har man ju rätt till en annan ledig dag, vilken är lite olika beroende på avtal.


Vi blev ju helt klara med målandet i går kväll så idag har vi bara varit lediga tillsammans och varit på stan en sväng, ätit lunch mm.


Till middag gjorde vi skink och broccoligratäng med kokt potatis...

I morgon ska jag på kurs inom äldreomsorgen, och sen ska jag och sonen och titta på en lägenhet till honom i Klubbgärdet.

Här kommer lite bilder från mitt nymålade hus...Tänk, nu behöver jag inte skämmas längre när jag kommer upp på infarten...Mitt hus är sååå fint nu...


Av Monica - 7 juni 2009 11:23

Kolla in min länk till väderprognoserna här ner till höger...Fin sida tycker jag!

Av Monica - 7 juni 2009 11:12

Regnar idag också, vi målade hälften igår skulle jag tro, fick springa mellan hagelskurarna, men halv sju i går kväll gav vi upp för den dagen, är ju ganska fuktigt och kallt om nätterna. Fördelen var att det var absolut myggfritt, inte  en enda såg vi till...Skönt...

 På kvällen bjöd jag Kent och sonen Kenny på middag på Blå Ängeln. Blev pizza för dom och kebabtallrik för mig...Åh vad gott det hade varit med pizza... Måste försöka ta mig till Ranua i Finland i sommar och få mig en glutenfri pizza, vilken upplevelse, de är hur stora och goda som helst!


Ska åka och köpa fönsterfärg, fönsterkitt och fler penslar idag. Bara vädret klarnar upp så blir det att fortsätta måla. Min vägg mot söder där vi målar blir sällan blöt när det regnar, den torkar upp väldigt snabbt iaf...


Är lugnt här hemma i helgen. Min snart 18-årige son Dennis är i Kiruna, åkte tåg dit igår och kommer  hem på onsdag kväll. Min snart 15-åriga dotter Lisette är i Luleå i  helgen hos sin pojkvän. Kenny, min snart 20-åriga son ligger och sover fortfarande. På sommaren ligger han i gästrummet jag gjort i garaget, för han tycker det är så svalt och skönt där....


Ska kolla lite på ställen dit man kan tänkas åka med husvagnen midsommarhelgen kanske... Kanske Byskeälven...eller Skellefteälven...

 Ska även kolla på lägenheter till min son...vi hittade en fin i Klubbgärdet i går som vi ska in och höra oss för om i morgon...


Kram Monica

Av Monica - 6 juni 2009 15:19

Inte har man firat den märkbart...


Jag och Kent har skrapat och målat en del idag, målat det mesta av det vita, vindskivor och knutarna. Började hagla som tusan när vi nästan var klar med det, men akrylat färgen torkar snabbt som tur är och var nästan torr när ovädret började.

Nu har vi ätit lite karrékotletter och vegetarisk pytt och tar igen oss i soffan en stund...


Återkommer senare....

Av Monica - 4 juni 2009 22:19

Hos tatueraren gick det bara bra idag...Kenny fick en riktigt fin början på sin tatuering som han själv kommit på motivet på. Det gjordes konturerna och allt det svarta idag. Den är ganska stor så den ska färgläggas om 2 veckor, och då ska även lillebrorsan Dennis följa med och få sin tatuering gjord.


Stekte potatisburgare till middag och sen bar det iväg till Älvsbyn för min del. Har blivit en del mil i veckan, men jag älskar ju att köra bil, synd bara att det är så förbaskat dyrt. Bränslepriserna är ju skyhöga nu. 12.54 betalade jag idag när jag tankade...Huvvva....


Vi har fixat lite på husvagnen nyss, ska besiktiga i morron, så vi har kollat upp bromsarna och så borrade jag och skruvade fast en stänkskärm som gått av och lossnat.

Passade även på att tvätta bilarna när vi ändå var i gång...


Just tagit en dusch och det är väl snart dags att lägga sig. Kent ska jobba i morron men slutar till lunch. Han sträckte ryggen idag så vi får väl se hur det går... Måla och allt som vi skulle göra i helgen. Hoppas det hinner bli bra i ryggen...


Kram Monica

Av Monica - 3 juni 2009 21:02

Nu regnar det för fullt... Hann få in kläderna torra iaf.


Det blir av att åka till Luleå i morron för att tatuera äldsta sonen. Kommer väl hem på em, kanske jag hinner in på svetsutbildningen för att säga hej...Men vet inte...Min lärare och "grupp" är lediga i morron, det är ju dom också jag vill träffa helst...


Ska hjälpa dottern att bleka sitt hår nu...utväxten och underhåret ska blekas...Är så less allt vad hårfärg och blekning heter, att dom aldrig kan vara nöjd...



Av Monica - 3 juni 2009 12:46

Känner att jag sparat massor med tid och arbete nu.

Började skrapa garagedörrarna med en färgskrapa, men det kändes tröstlöst....

Tog rondellen med en slipskiva istället, fort var det gjort...En kvart ....Hehe...

Däremot så blev ju bilar och allt annat runt om väldigt dammigt, inklusive mig själv, men spolade av det mesta och resten blåser väl över till grannarna hehe...

Blir fint när allt blir målat och klart, håller tummarna på uppehåll i helgen...


Nu ska jag ut och hänga tvätten och hoppas att de mörka molnen ovanför mig drar förbi snabbt....

 Kram Monica

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards