Monicas vardag!

Alla inlägg under april 2009

Av Monica - 3 april 2009 22:44

Så här gör jag pannkakspizza....


En helt vanlig ugnspannkaka som jag gräddar helt färdig.

Sen sätter jag tomatsås, riven ost, skinka, lök, räkor,champinjoner på (eller vad huset har att erbjuda) och gräddar ca 10 min ganska högt upp i ugnen. Men du får förstås sätta din favoritfyllning på...


Mycket matigare och snabbare att göra än vanlig pizza!

Av Monica - 3 april 2009 00:07

Blev en trevlig tjejkväll på stan med Lena och Sussi ikväll, hittade inget speciellt , bara 2 nagellack!

Före det var vi förbi Berit som fyllde år och fikade lite...

Idag var jag in för tredje gången där jag  sökt svetsjobb, men det hade tyvärr inte förändrats nåt, så det blir inget där nu iaf. Men lugn, jag återkommer!!

Ser ut som att det blir att jobba på Öjagården i sommar, och tror det blir riktigt lärorikt och intressant!

Nu faller mina ögonlock snart ihop, klev ju upp kl.05 med Kent i morse, men kröp ner i sängen igen drygt en timme senare i och för sig...

I morgon kväll blir det surströmming med tjejerna, var länge sen man åt, oj, vad gott det ska bli!


Kram Monica 

Av Monica - 2 april 2009 11:11

Blev god palt igår, gjorde av 5 kg potatis, och det blev 2 paltar kvar av vetemjöl och 6 st glutenfria kvar. Men 5 paltar åkte i matburkar så nu är det bara 3 st glutenfria kvar!

Blev rätt många som åt här, Kent, mina 3 barn, brorsan, mor o far och jag förstås.

Min far hade ju köpt tändkablar till min bil i luleå igår, så vi satt dit dom, och nu verkar den gå som vanligt, så jag hade tur att det bara var det felet!

På kvällen var vi och drack kaffe hos Kents bror med familj som bor här i Piteå, och köpte en lampa till mitt parkeringsljus på bilen som gått. Snart är det ju dags för besiktning!

Ska iväg en sväng nu, måste fixa sista gummiupphängningen under bilen till avgasröret.

Ha en bra dag!


Kram Monica

Av Monica - 1 april 2009 14:35

Varit och betalat hos temitas för det thailändska nyårsfirandet vi ska på påskdagen, blir med 5-rätters thai-buffé och dans och sång. Blir faktiskt himla kul att gå dit på Folkets Hus!

Brorsan har kollat och mätt upp tändningen på min bil, tydligen funkar inte tredje tändstiftet som det ska, hade sån tur att min far just var på biltema och bad han köpa en ny tändkabelsats där, så ska prova byta den ikväll. Hoppas det bara är det felet!

Storhandlade på Coop på vägen hem, ska snart börja med paltkoket, brorsan kommer nog också och äter.

Nä, nu har jag inte tid att sitta här längre...


Kram Monica


Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards