Monicas vardag!

Alla inlägg den 29 april 2009

Av Monica - 29 april 2009 23:09

Dotterns hår blev åt det kycklinggulta hållet, och hon är alldeles förtvivlad!

Hon vägrar att gå till skolan i morgon, så jag har lovat henne att åka förbi en frissa på morgonen. Det värsta är att hon är otroligt allergisk mot kemikalierna i mörka hårfärger, hela ansiktet svullnar, och hon får vätskade blåsor på huvudet som sitter i en vecka... Det vill vi inte utsätta henne för en gång till. Allergin började när vi var i Turkiet och hon gjorde en Henna-tatuering på armen. Ett par dagar senare svullnade armen upp och hon fick klianade eksem och blåsor. Åkte till läkare och hon fick olika mediciner men fick en livslång allergi. Henna i sig är inte allergiframkallande men en del tillsätter detta svarta färgämne för att tatueringen ska hålla längre.

Gjorde själv lite slingor nu och de blev rätt bra...


Nu ska jag surra i telefon med min Kenta ...


Kram Monica

Av Monica - 29 april 2009 20:45

Hunnit mycket idag, och njutit av solen och värmen... Varit och fixat cykelpunkan hos Cykel-Larsson, Handlat mat, hälsat på Chatarina, sopat infarten, satt igång min fontän, tagit en rätt lång cykeltur med vovven, skjutsat grabben till stan på LAN, Gjort hemmagjorda hamburgare till middag, hälsat på Lena, blonderat håret på dottern, dammsugat hela nedervåningen.... Fy, vad mycket man kan hinna på en dag, steg upp rätt tidigt idag ( 09.15 ) Men steg upp kl.05 med Kent och gjorde mackor till han till jobbet, men la mig igen när han farit.....


Nu ska jag googla lite...


Kram Monica

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards