Monicas vardag!

Alla inlägg den 17 april 2009

Av Monica - 17 april 2009 20:16

Min fd lärare på svetsutbildningen ringde mig igår och frågade om jag ville följa med på studiebesök på olika svetsverkstäder här i Piteå på onsdag. Blev jätteglad för jag var ju sjuk förra ggn vi gjorde studiebesök i Piteå. Gulligt att tänka på mig fast jag slutat på skolan! Himlar, vad jag saknar dom ibland.

Har inte svetsat på 6 veckor, och var så svetskåt i går hos Kent, så han tyckte vi skulle åka på hans jobb så jag fick svetsa lite. Sagt och gjort så åkte vi iväg dit på kvällskvisten. Längtade mest att svetsa pinne, så jag drog lite kälfogar i tjockplåt, och tränade lite på rostfria rör. Var såå kul!

Längtar tills hans pinnsvets är klar från reparationen så jag får låna den och svetsa i garaget lite!

Av Monica - 17 april 2009 19:55

Ja, inte klokt, trädgårddynorna ligger ute översnöade nu.

La om till sommardäck idag på min och sonens bil, man kan ju inte köra med vinterdäcken hur länge som helst, trodde ju faktiskt snön var över...

Nåja, det tinar säkert bort snabbt , men det är -1 grader här nu, så det ligger än så länge.


Besiktade bilen i morse i älvsbyn, nog fasen fick jag en tvåa, jodå, en spindelled var glapp, har inte tordas kolla vad den kostar ens. Känns som om jag kostat på kärran nog mycket nu.


Trodde jag skulle ha huset fullt av tonåringar i helgen, men tji fick jag. Dottern och pojkvännen åkte hem till han i Luleå över helgen, yngsta sonen skulle LANA hos sin kusin. Äldsta grabben for hos en kompis ikväll.

Njuter ändå av tystnaden,för det har spelats hårdrock från alla rum här i veckan när dom varit hemma på påsklov!

Kent och hans son kommer snart hit, blir mysigt att kura ihop oss i soffan ikväll i detta ruggväder. Har tänt en massa ljus och kör min "fuskkamin" för fullt...

 Nu ska jag logga ut, förresten, kom ihåg att ta ett foto av vår middag idag, Gott var det kan nämnas... Lyxmål från Sunes... :) Fasen när dom ska ha extrapris och grabbarna behöver inte böna länge för att jag ska nappa på det...

Ha en supermysig fredagskväll!


Kram Monica


Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards