Monicas vardag!

Alla inlägg den 20 mars 2009

Av Monica - 20 mars 2009 15:31

Hade en stor fin röding i frysen som jag tog upp igår, har saltat den och fyllt den med lite äkta smör, så nu är den i ugnen, marinerade även en fläskytterfilé med smör, soya, vitlök och tandoorikryddor som jag slängt in i ugnen, har skalat och skärt upp några lökar i klyftor som jag tänkte lägga runt filén om en stund, vill ha dom lite knapriga i hörnen... Ska skära upp filén i tunna skivor när den är klar, kanske jag gratinerar med en god ost...Mums, tror jag ska göra klyftpotatis till detta, blir en liten mini-buffé idag!

Av Monica - 20 mars 2009 12:55

Sugen på att gå ut ikväll och ta en öl eller så.... Känner mig lite rastlös och vill se lite människor... Minns inte sist jag var ut på puben, men över 2 år sen är det då. Kanske dags då! Får se om nån är sugen på att hänga på!

Var soligt för en stund, men den försvann, men varmt i luften är det, fast det blåser... Var nyss ute på en promenad med vovven och det är rätt halkigt på sina ställen och geggigt på andra ställen. Träffade en kvinna från andra kvarteret som varit min äldsta sons dagmamma en gång i tiden, blev att vi stod och surrade en halvtimme, hon visste inte om att jag skilt mig, jag som trodde alla visste allt om alla i denna lilla by. Men å andra sidan fick jag höra saker som jag inte heller visste, men jag bryr mig inte alls om skvaller, sköter mitt eget så får andra också göra så...


Kram Monica

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards